pondělí 27. září 2021 Jonáš

Šestinásobný vítěz Dakaru se po náměstí neprojel

V pátek ráno se na českobudějovickém náměstí Přemysla Otakara II. sešli příznivci automobilů, které brázdily silnice už před mnoha desítkami let. Před radnicí jihočeského krajského města totiž odstartoval úderem deváté hodiny šestý ročník Trofeo Niké Bohemia, unikátního projektu zaměřeného na podporu turistického ruchu v České republice.

Veteráni na čtyřech kolech představí jižní Čechy

Hlavní myšlenkou poutavé exhibice, která se premiérově uskutečnila před pěti lety na území Moravskoslezského kraje, je aktivní propagace zajímavých turistických lokalit jednotlivých krajů, měst a obcí pomocí spanilé jízdy dvou desítek historických vozidel. Na čele celé kolony každoročně jede závodní speciál Tatra pilotovaný šestinásobným vítězem dakarské rallye a čestným prezidentem projektu Karlem Lopraisem. Nejinak tomu je i v tomto roce. Po skončení akce vznikne, stejně jako v minulých letech, dokumentární film a obsáhlá fotoreportáž mapující kompletní průběh putování napříč Jihočeským krajem.

„Tato akce, která spojuje hezkou přírodu, města a stará auta, dokáže po marketingové stránce Jihočeskému kraji přinést velkou pozornost veřejnosti. Ve všech třech etapách pojedou účastníci ve stopách Rožmberků, což je pro letošní Rožmberský rok velmi příhodné,“ uvedl vedoucí odboru marketingu krajského úřadu Daniel Hovorka.

Až do neděle navštíví účastníci jihočeské Trofeo Niké Bohemia 2011 Hlubokou nad Vltavou, Bechyni, Zvíkovské Podhradí, Písek, zámek Kratochvíli, Prachatice, Volary, Lipno nad Vltavou, Český Krumlov, Třeboň, Jindřichův Hradec, Červenou Lhotu a Tábor. Celé putování napříč krajem měří úctyhodné 444 kilometry.

Pouštní speciál na náměstí nesměl

Z úst mnoha návštěvníků slavnostního startu v pátek ráno zazněla otázka, kdy se už konečně na náměstí objeví Lopraisova závodní tatrovka.

Bohužel se nedočkali… Pouštní speciál, se kterým dokázal legendární ´Monsieur Dakar´ v Africe třikrát vyhrát a jednou obsadit druhé místo, zůstal na parkovišti u sportovní haly. Proč?

„Vjezd do historického centra je omezen nějakou tonáží, což tato tatra asi nesplňuje. Když jsme tuto otázku projednávali s vedením města na kolegiu primátora, rozhodli jsme se vydat záporné stanovisko. Snažíme se totiž co nejvíce eliminovat vjezd těžkých vozidel do města. Výjimku mají například autobusy dopravující hosty do hotelu. Každá výjimka ale vyvolává tlak na další výjimky, proto to musíme takto regulovat,“ řekla náměstkyně primátora Českých Budějovic Ivana Popelová.

Zároveň ale přiznala, že město bude mít zájem připravit podobnou akci také v budoucnu. „Je to dobrá příležitost k propagaci Českých Budějovic i jižních Čech. Už jsme se domlouvali s organizátory projektu, že by bylo dobré uspořádat obdobnou akci také v příštím roce. Pokusíme se do toho více zapojit, aby na náměstí nevznikaly také tlaky jako dnes těsně před startem. Chceme rovněž dát větší prostor i návštěvníkům. Proto budeme uvažovat o udělení výjimky k vjezdu závodní tatrovky,“ doplnila Popelová.

Exkluzivní rozhovor s Karlem Lopraisem vám Budějcká Drbna přinese v průběhu příštího týdne.

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.