středa 3. března 2021 Kamil

Záchranka má za sebou sedm tisíc nouzových volání. Z toho jich bylo 366 v jižních Čechách

Aplikace Záchranka slaví první rok od svého spuštění. Za dvanáct měsíců má za sebou 333 tisíc stažení a 7 tisíc nouzových volání, ze kterých byly v 750 případech vyslány Zdravotnické záchranné služby na pomoc pacientovi. V Jihočeském kraji operátoři zaznamenali 366 nouzových volání z aplikace Záchranka.

O úspěchu aplikace svědčí nejen několik prestižních ocenění, ale především reálné příběhy lidí, kterým aplikace pomohla zachránit život. A tým aplikace Záchranka si připravil několik zásadních novinek, například zdokonalené funkce pro neslyšící, webovou verzi aplikace, vylepšenou databázi veřejných defibrilátorů a mnoho dalšího.

„Když jsem před čtyřmi lety vytvářel v rámci bakalářské práce původní koncept této aplikace, nenapadlo mě, že se myšlenku podaří zrealizovat v takovém formátu, v jakém funguje dnes. Co mne těší především je, že aplikace reálně pomohla ve stovkách případů pacientům k rychlejšímu příjezdu záchranných složek. Je to hnací motor pro celý náš tým, který neustále pracuje a vylepšuje funkce aplikace tak, aby co nejvíce vyhovovala potřebám pacientů i záchranných služeb,“ říká Filip Maleňák, zakladatel aplikace.

Dosavadní zkušenosti s aplikací Záchranka právě jasně ukazují, že se jedná o výborného pomocníka k rychlému přivolání záchranné služby. Díky přesné lokalizaci pacientů a dalším informacím, které aplikace zasílá, bylo možné výrazně zkrátit čas příjezdu Zdravotnické záchranné sluby. Tým aplikace Záchranka se stále snaží přicházet s inovacemi, které spouští v dubnu.

Aplikace nabídne nové zdokonalené nastavení pro neslyšící. Neslyšící budou moci při volání na tísňovou linku v přehledné obrázkové tabulce zvolit, s jakým problémem záchrannou službu kontaktují. Pro krizové situace, kdy nemá volající staženou aplikaci a jejím stahováním by se zbytečně ztrácely cenné minuty, je tu další novinka: nouzové tlačítko jako webová verze aplikace, ke které stačí mít pouze internet v telefonu. Veřejnosti bude pomáhat také webová werze databáze, kde najít nejbližší automatizovaný externí defibrilátor. Do ní může defibrilátor spolu s fotografií a umístěním zapsat úplně každý. Po jeho ověření se pak zobrazí mimo jiné také v aplikaci Záchranka.

O nových verzích aplikace budou uživatele informovat push notifikace, které se zobrazí na displeji chytrého telefonu, žádnému z uživatelů tak nic neunikne. Upozornění v podobě notifikace bude uživatele informovat také o nebezpečí nebo kritické situaci.

O mobilní aplikaci Záchranka

Mobilní aplikace Záchranka slouží primárně k „chytrému volání”. Vytáčení linky 155 a odeslání polohy je provedeno stisknutím jediného tlačítka. Volající je tak následně jednoduchým stisknutím tlačítka přepojen na záchrannou službu příslušného kraje. Kromě vytočení tísňové linky zašle aplikace datovou zprávu, nebo v případě, že nemá volající datové připojení, SMS zprávu s přesnou polohou a v aplikaci přednastavenými údaji o zdravotním stavu. Aplikace však nabízí mnoho dalších užitečných funkcí. Lokátor s novým a lepším filtrováním pořadí, kde najdete nejbližší pohotovost, lékárnu či automatizovaný externí defibrilátor (AED). Funkce První pomoc v interaktivním návodu pomůže s tím, co dělat, než přijede sanitka.  V nedávné aktualizaci byl také vylepšen Můj profil (dříve Nastavení), kde lze nyní telefonní číslo na osobu blízkou zadat i manuálně. Zadávání informací je tak přehlednější. A každý, kdo vyráží na horskou túru nebo kamkoliv, kde hrozí nebezpečí, jistě ocení možnost zapsat dočasnou informaci, která může pomoci k případné záchraně (například: „V 9 ráno vyrážíme červenou stezkou na Lomnický Štít, jsme 4, máme červené bundy.”).

Tisková zpráva

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.