Inspektoři Státní zemědělské a potravinářské inspekce odhalili v Kania kečupu z Lidlu jen minimum rajčatového podílu. Podle vyhlášky, která v tuzemsku platí, by tento kečup neměl být nazýván kečupem.
Inspekce ve středu nařídila stáhnout ze všech obchodů řetězce Lidl Kania Curry Ketchup Mild s označením data minimální trvanlivosti do 28. 4. 2018. Německý kečup vyrobený Lidlem v laboratorním testu propadl a nemůže být nazýván kečupem. „Laboratorní rozbor inspekce u kečupu potvrdil o polovinu nižší obsah rajčat, než u potravin označených jako kečup vyžaduje národní vyhláška. Podíl rajčatové sušiny musí být u kečupu minimálně 7 procent, analýza ale prokázala tento podíl pouze v hodnotě 3,5 procenta,“ shrnula mluvčí inspekce Pavel Kopřiva.
Jedná se tak o klamavé informování spotřebitele. „Označení výrobku totiž neumožnilo spotřebitelům získat pravdivé informace o skutečné povaze potraviny a pod názvem kečup tak mohli očekávat výrobek s vyšším obsahem rajčat,“ uzavřel Kopřiva. Podle něho nyní Státní zemědělská a potravinářská inspekce zahájila s řetězcem správní řízení, ve kterém se rozhodně o výši uložené pokuty.
„Jedná se o případ, který byl řešen již koncem května. Výrobek Kania Curry Ketchup Mild jsme prodávali pouze v rámci akční nabídky. Výrobek byl ihned stažen z prodeje. Bohužel došlo k pochybení při výrobě etikety, na které byl použit nesprávný název. Nejedná se tedy o kvalitativní pochybení. Správné označení výrobku mělo být Rajčatová omáčka s kari. Zákazníkům se za tuto chybu omlouváme.“
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám