Počasí dnes11 °C, zítra7 °C
Neděle 24. listopadu 2024  |  Svátek má Emílie
Bez reklam

Na rozjezd charitativní značky Maappi se podařilo vybrat více než půl milionu korun

Vznik charitativní značky Maappi, za kterou stojí třináctiletý autista Matěj, se prostřednictvím sbírky na crowfundingovém serveru Hithit rozhodlo podpořit více než šest set lidí. Během necelých dvou měsíců se tak povedlo vybrat přes půl milionu korun. Také díky získaným finančním prostředkům značka Maappi před pár dny spustila nový web s e-shopem. Část zisku z prodeje půjde na pomoc dětem s autismem.

Třináctiletý Matěj od narození trpí těžkou formou Aspergerova syndromu s hlubokými úzkostmi. Tento životní handicap ale dokázal otočit ve svůj prospěch ve chvíli, kdy našel obrovské zalíbení v mapách městské hromadné dopravy. Nejdříve je detailně studoval a později je začal sám zpaměti malovat s tím, že je překresloval podle svých představ. Při tvorbě mu pomáhá skvělá vizuální paměť a 3D vidění, které má kvůli onemocnění nadstandardně rozvinuté. 

Nápad použít výkresy při výrobě oblečení a módních doplňků se zrodil v hlavách Matějových rodičů v březnu roku 2016. Matějovy mapy se pak  staly hlavním motivem potisku látek charitativní kolekce Autista pro autisty v rámci loňského Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku. Právě na základě tohoto úspěchu se Hoškovi rozhodli vytvořit charitativní značku, která bude mapy přenášet na různé produkty jako například trička, batohy, povlečení atd. Hlavním záměrem bylo pomoci Matějovi a dalším lidem s podobným postižením. 

Peníze na výrobu první Maappi kolekce se rodiče Matěje rozhodli sehnat prostřednictvím kampaně na crowfundingovém serveru Hithit.com. „Požadovanou částku 250 tisíc korun, kterou jsme potřebovali na zafinancování první kolekce a spuštění eshopu, se nám povedlo vybrat už během prvních tří týdnů. Celkem jsme nakonec získali více než 528 tisíc korun. Moc si toho vážíme a všem, co přispěli, velice děkujeme,“ říká s úsměvem otec Matěje Martin Hošek.

Díky vybraným prostředkům se tak hned dva dny po ukončení kampaně mohl spustit nový web s e-shopem, kde jsou produkty s motivem map k zakoupení. Část zisku z prodeje půjde na pomoc dětem s autismem. „Z peněz, které vyděláme prodejem produktů, pomůžeme i ostatním dětem s autismem a jejich rodinám. Plánujeme například hradit potřebnou péči asistentů nebo zahraniční stáže pro studenty lékařských fakult,“ vysvětluje Martin Hošek. Do měsíce je v plánu také spuštění webu s eshopem v angličtině. „Chceme pomáhat i za hranicemi České republiky. Proto bychom rádi z Maappi do budoucna udělali globální charitativní retail brand,“ doplňuje Martin Hošek. 

Produkty budou mít lidé šanci zakoupit nejen přes eshop, ale i osobně v Maappi Pop-up boutique. Ten bude poprvé v provozu na pražském Dyzajn Marketu, který se uskuteční druhý prosincový víkend. Poté bude k vidění ve velkých nákupních centrech po celé České republice. „Pop-up butique vznikne díky tomu, že se ve sbírce na Hithitu povedla vybrat tak obrovská částka. Těším se, že budeme produkty Maappi mít možnost lidem ukázat i osobně a šířit tak dál osvětu o problematice autismu,“ uzavírá Martin Hošek.

Autoři | Foto maappi.com

Štítky Maappi, značka, Matěj Hošek, autismus, HitHit, Česko, Mercedes-Benz

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Na rozjezd charitativní značky Maappi se podařilo vybrat více než půl milionu korun  |  Společnost  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.