Přilákat do Českých Budějovic co nejvíce turistů z tuzemska i ze zahraničí – to je smyslem nového turistického portálu Budejce.cz, jehož provozovatelem je město a který byl před několika dny spuštěn. Turistu by měl nejen přilákat, ale i co nejdéle zdržet. A k tomu mu poslouží především multimediální technologie, které nový web technicky podporuje a využívá.
Podle odhadů ročně navštíví metropoli na jihu Čech kolem 300 tisíc turistů. Podle náměstka českobudějovického primátora Jaromíra Talíře si turisté jihočeskou metropoli často prohlédli jen mimochodem, když cestovali z Hluboké nad Vltavou do Českého Krumlova. „Město vychází ze studií Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity a bylo nám doporučeno více se věnovat internetovému prostředí. Tam se opravdu přesouvá zájem těch, kteří dnes navštěvují různé oblasti," uvedl Jaromír Talíř a podotkl, že stávající volnočasový web InBudejovice.cz slouží především obyvatelům Českých Budějovic, kteří tam nachází informace o dění v oblasti kultury. „Kdežto nový portál Budejce.cz je směřován na daleko širší prostředí a záběr," upřesnil náměstek.
Nový portál používá ve velké míře nejnovější moderní trendy v oblasti cestovního ruchu na internetu. Přináší návštěvníkům nejen kompletní informace o historii města, o službách a možnostech, jak v Českých Budějovicích prožít svůj volný čas. „Já už jsem portál vyzkoušel, prozkoumal jsem jej. A jsem nadmíru spokojený. Třeba jsem se díky němu dozvěděl, že v Masných krámech mají pivní zmrzlinu," dodal Talíř.
Nový turistický portál Budejce.cz novinářům představili: ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek, tajemník českobudějovického primátora Jaromír Talíř, člen komise cestovního ruchu města a ředitel hotelu Zvon Pavel Šalda a předseda Destinačního managementu Českobudějovicko-Hlubocko David Šťastný (snímek zleva).
Přednosti webové aplikace Budejce.cz mezi turistickými portály českých měst přiblížil za zhotovitele David Šťastný¸ předseda Destinačního managementu Českobudějovicko-Hlubocko.
„Prezentace Českých Budějovic je portálem posunuta na mnohem vyšší úroveň. Díky němu začnou všichni spolupracovat a pracovat na webech. To je pro nás to nejzásadnější, protože v jednotě je síla. Web Budejce.cz je interaktivně propojený s ubytovacím portálem Booking.com a cestovatelským portálem Tripadvisor.com. Přináší tak dokonalý přehled o možnostech ubytování, gastronomii i o kulturním programu. Všechny jsou přehledně nezávisle ohodnoceny, takže se uživateli ihned zobrazí nejlépe hodnocené hotely, restaurace i napoví, jaké památky, muzea nebo galerie je dobré navštívit. Web Budejce.cz je zároveň online propojen se sociálními médii – například s Instagramem a Facebookem,“ vysvětlil David Šťastný a na otázku proč by člověk měl navštívit nový portál, odpověděl: „Aby viděl krásy Českých Budějovic a aby si uvědomil a měl důvod proč do jihočeského krajského města jet.".
Portál Budějce.cz za unikátní městský turistický web považuje i ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek. „Jedinečnost webu vidím v tom, že turistovi dává přehled o hodnocení jednotlivých služeb a aktivit. Standardní web umístí informaci například o jihočeské zoologické zahradě - co je v ní možno vidět a kde ji turista najde. Web Budejce.cz. přináší hodnocení lidí, kteří zoologickou zahradu Ohrada už navštívili. Nezávislá hodnocení tak nabízejí přehled nejatraktivnějších top aktivit ve městě. A toto je na novém webu unikátní,“ chválil portál Polášek.
Web Budejce.cz je online propojen s webem jiznicechy.cz, který Jihočeská centrála cestovního ruchu provozuje. „Nejdůležitější pro nás je struktura dat. Ta umožňuje mnohem rychlejší převzetí těchto dat, která na webu jsou. Nemusíme je ručně kopírovat, vše se online propojí, například kalendář akcí,“ dodal Polášek.
Hodnocení není jen vodítkem pro návštěvníky, ale i motivací pro poskytovatele služeb, aby je zlepšovali. Hodnocení hostů by mělo posloužit jako zpětná vazba. „Pokud hotelový pokoj není dostatečně uklizený po negativním ohodnocení hosta, hotel by se měl z hodnocení poučit a situaci zlepšit,“ podotkl Jaromír Polášek.
Nový web Budejce.cz pozitivně hodnotí i člen komise cestovního ruchu města a ředitel hotelu Zvon Petr Šalda. „České Budějovice mají konečně web, který přiláká do města turisty. Devadesát procent rezervací zaznamenáváme po internetu. V tomto turistickém webu vidím další příležitosti, jak pomocí nových médií oslovit naše potenciální hosty. Od nového portálu očekávám, že díky němu budou na mapě Česlké republiky mnohem více vidět,“ řekl si Šalda.
Smyslem nového turistického portálu Budejce.cz je nabídnout moderní image pozvánku k návštěvě města. Podle výzkumu zpracovaného odborníky z Jihočeské univerzity, uvedli respondenti za zdroj informace webový vyhledávač. Turista dává přednost těmto informacím, proto je důležité mít kvalitní turistický portál.
„Budějce – je to místní, „domácí“ výraz pro naše město, České Budějovice. A my chceme, aby se u nás turista cítil jako doma,“ vysvětlil pojmenování nového českobudějovického turistického portálu David Šťastný.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.