Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 14. března 2018, 14:49
Do rodiny provozů podnikatele Martina Pražáka přibude v létě Bistro Piano v administrativní budově na křižovatce ulic Mánesova a Lidická. Bistro Magdalene, Hospůdka u divadla a Esence café tak přivítají další kolegy, pro které je připravena celá škála benefitů i zajímavé finanční ohodnocení. Jak důležité a náročné je sestavit dobrý tým v době, kdy poptávka po kvalitních lidských zdrojích významně převyšuje nabídku, jsem si povídala s manažerem zmíněných provozů Zbyňkem Szeligou.
Je těžké dát dohromady kvalitní gastronomický tým? Přece jen nabídky na práci v tomto oboru vídáme hodně.
Těžké to určitě je, kvalitních lidí je nedostatek. Nicméně na provozech máme minimální fluktuaci. Mohu tak tvrdit, že kolegové jsou spokojení a snažíme se tuto náladu udržet. Přicházíme tak stále s novými benefity, které, doufáme, budou lákadlem i pro nový tým, který sestavujeme pro Piano. Dnes už zaměstnance nezajímá jen částka na výplatní pásce. Chtějí se vzdělávat, být ve fungujícím kolektivu nebo čerpat další nefinanční výhody.
Nefinanční výhody, co si pod tím mají čtenáři představit?
Tím, že máme více provozů a každý je konceptem naprosto odlišný, si můžeme dovolit nabídnout kolegům výhody jako stáže, školení nebo různé slevy. V praxi to znamená, že pokud kolegovi něco nevyhovuje na jednom provozu, máme možnost mu nabídnout přejít na jiný, který mu může vyhovovat více, ať už konceptem, směnami nebo lokalitou. Na každém provozu máme odborníky, kteří připravují interní školení a kolegy vzděláváme. Čas od času vyjedeme i na teambuilding do jiného města a jdeme se společně najíst a napít do podniků, které jsou nám inspirací.
Mluvíte o směnách. Není to tak, že v gastronomii funguje jen jeden systém, tedy rozdělení na krátký a dlouhý týden.
Na provozech pomalu od tohoto systému upouštíme a přecházíme na rozdělení, kdy se směny střídají jako ranní a odpolední. Kolegové to kvitují, nejsou unavení, mají více času a my jim garantujeme, že nedělají přesčasy a pracují opravdu dle měsícem stanoveného pracovního fondu. Jediné, co po nich na oplátku chceme, aby v době, kdy mají volno, opravdu měli volno a relaxovali. Restauraci vždy dělají lidé, ať ti zaměstnaní nebo hosté. Věříme, že když budou naši kolegové spokojení a odpočatí, svoji energii přenesou i na hosty, kteří se k nám budou chtít vracet.
Vizualizace připravovaného bistra.
V létě otevřete Bistro Piano, prozradíte, na co se můžeme těšit?
Bistro Piano, díky umístění v office centru, bude fungovat na bázi tři v jednom. Od rána nabídne klidný prostor pro pracovní schůzky a snídaně. V době obědů a odpoledne zajistíme díky bufetové formě hostům to, že i v třiceti minutové pauze se u nás stihnou v klidu najíst. Večery se ponesou v duchu tradiční ala carte, ale i ty u nás budou něčím ojedinělé. Více zatím neprozradím, snad jen to, že plánujeme pořádat tematické gastronomické akce a zvát kuchaře z jiných inspirativních podniků.
Kolik lidí budete do týmu bistra nabírat?
V tuto chvíli sestavujeme zhruba deseti členný tým s pozicemi číšník, servírka, kuchař a pomocná síla. Chceme, aby byl stabilní. To je základem kvalitní restaurace. Host bývá konzervativní. Rád si zvykne na svého oblíbeného číšníka nebo baristu. Když jdete do své oblíbené kavárny je pro vás příjemné, když vás servírka zná. Do týmu tak hledáme kolegy, kteří takzvaně zapadnou a chtějí u nás pracovat dlouhodobě. Zájemci mě mohou kontaktovat na telefonu + 420 725 944 738 nebo emailu manazer@bistromagdalene.cz
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.