Nové žádosti o městské byty nebude Správa domů přijímat až do konce roku

Autoři | Foto pixabay.com

Nové nařízení o ochraně osobních údajů, nedostatek volných bytů a velký počet žádostí přinutil Radu města dočasně pozastavit příjmem žádostí o městské byty. Od 1. května do 31. prosince tak bude Správa domů řešit již přijaté žádosti, kterých je celkem tři sta padesát.

„Hlavním důvodem je fakt, že od 25. května vstoupí v účinnost Nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů (GDPR), které zvyšuje zabezpečení údajů u fyzických osob při jejich zpracovávání. Nařízení podstatně zpřísňuje podmínky již existujícího zákona o ochraně osobních údajů,“ uvedl náměstek primátora Jaromír Talíř.

Aktuálně je třeba vyřešit celkem 350 žádostí o přidělení městského bytu. Kvůli novému nařízení musí Správa domů kontaktovat všechny uchazeče o byt a získat od nich souhlas se zpracováním osobních údajů, které v jednotlivých žádostech vyplňovali. To si vyžádá administrativní zátěž pracovníků.

„Na přechodnou dobu tak bude vystavena stopka novým žádostem a řešit se budou pouze aktivní evidovaní žadatelé o městský byt, kteří svoji žádost podali v termínu do 30. dubna. Vedle toho se ale budou standardně realizovat výběrová řízení na vhodné volné byty v majetku města a případné mimořádné události,“ doplnil jednatel Správy domů Petr Šindelář.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Správa domů, žádosti, GDPR, České Budějovice, osobní údaje, Evropská unie, Jaromír Talíř, Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, Petr Šindelář

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.