Přibližně 39 milionů korun investuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) do opravy vybraných nádražních budov na jihu Čech. Nejdříve půjde o menší stavební akce, už příští rok by se ale měly začít opravovat větší budovy. Modernizace budějckého nádraží je podle generálního ředitele SŽDC prioritní stavbou v regionu.
Na kompletní modernizaci budějckého nádraží probíhá projektová příprava. „Rekonstrukce vlakového nádraží v Českých Budějovicích je prioritní stavbou v tomto regionu,“ prozradil náměstek generálního ředitele SŽDC pro správu majetku Tomáš Drmola.
Oprav by se v letošním roce měla dočkat také nádražní budova v Božejovicích, kde by kromě střechy měla být vyměněna okna, dveře a opravena fasáda i přístřešek nástupiště. Celá rekonstrukce by měla vyjít na 4,5 milionu korun.
ČTĚTE TAKÉ: Oprava vlakového nádraží v Českých Budějovicích by měla začít v lednu 2020
Boršov nad Vltavou čeká oprava vnějšího pláště a stejně jako v Božejovicích by měla být dokončena výměna oken a dveří. Celkové náklady na rekonstrukci by měly být kolem dvou a půl milionů korun. Do stejných oprav bude Správa železniční dopravní cesty investovat čtyři miliony korun v Katovicích. Rekonstrukce za celkem 3,1 milionu korun se dočkají i budovy v Mirovicích a ve Zlaté Koruně.
V Českém Krumlově se ještě letos plánuje zahájení prací na kompletní opravě výpravní budovy. Ta bude pokračovat i v roce příštím. Letos práce v Krumlově vyjdou na pět milionů korun. „Příští rok bychom rádi zahájili komplexní rekonstrukci nádražní budovy ve Veselí nad Lužnicí, záleží však na schválení objemu finančních prostředků. Připravujeme také projektové dokumentace na kompletní opravu výpravních budov v Táboře a Písku,“ prozradil Drmola.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zahradník a po něm Zimola téměř zlikvidovali v kraji regionální železnici. Dojíždějící tedy musí ucpávat města svými automobily a otravovat život městským. Pro voliče těchto dvou logiků a vizionářů oprav nádraží netřeba.