Oslavy Národního dne železnice letos hostí České Budějovice. Ke speciální příležitosti budou do krajského města vypraveny vlakové soupravy pendolino a railjet. Pokud byste se chtěli speciálními spoji svézt, máte už bohužel smůlu. Téměř všechny jízdenky jsou beznadějně vyprodány. Stejně tak i vstupenky na divácky velmi oblíbenou noční show.
V sobotu 22. září se mohou lidé kromě pendolina a railjetu těšit na spoustu dalších vlaků, které běžně na jihočeských tratích nevidíme. Z Rakouska přijede do Budějc CityJet, ale také řada parních, motorových a elektrických lokomotiv. Chybět nebudou ani motorové vozy v čele se Stříbrným šípem a mnoho dalších exponátů spjatých se železnicí.
Jak uvedl server zdopravy.cz návrat dvou parních lokomotiv má pro budějčáky hořkosladkou příchuť. Přijedou totiž i kafemlejnek a bugatka, o které se desítky let v Budějcích starali místní nadšenci a které dráhy loni odvezly jinam, což bylo ve městě vnímáno jako křivda.
Po celý den je připravený bohatý doprovodný program. Těšit se můžete na komentované prohlídky, křest kalendáře, pro děti bude připraven divadelní stan, soutěže i atrakce. Největším tahákem bude Noční show, na kterou jsou vstupenky beznadějně vyprodané. Unikátní světelná přehlídka začíná ve 20:00 a nabídne více jak desítku historických exponátů.
K Národnímu dni železnice se přidá i budějcká teplárna, do které budou moct lidé přijet tradičně historickým parním vlakem. Den otevřených dveří chystá i Dopravní podnik města České Budějovice, který v sobotu zavede dvě speciální autobusové linky a připraví výstavu historických vozidel.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zvolení místa dne železnice je příznačné - v kraji, jehož mocipáni železnici decimují, soustavně ničí a to dlouhodobě... Jehož hejtman si bohatě vydržoval "poradce" pro železniční dopravu, s opravdu pozoruhodnými názory, kupř. "příměstská doprava je v JČ nesmysl", "regionální tratě v JČ jsou nesmysl, přežitek", "autobus JIHOTRANZu je lacinější 5x - 29x, nežli vlak ČD", či "pro JČ kraj je nejvhodnější doprava individuální". Dle tohoto senilního mouly tedy postupně kraj zrušil: 40% osobáků na Strakonice a dále na Plzeň, téměř všechny osobáky Veselí n. L. - ČB (po r. 20014 zbyly TŘI páry) - do Tábora nejelo jeden čas NIC, trať do Netolic, trať do Týna, brutálně omezili vlaky do Slavonic, na většině sítě os vlaků tehdy zavedli nepoužitelný čtyřhodinový "takt".. Šikovně zprivatizovali šumavské tratě, kdy v letošní sezoně snížili počet cestujících o téměř 30% (hnusné, smradlavé vlaky, zpoždění, zmatky.. - není divu, že většina výletníků jela podruhé jinak). Ve výčtu podobných volovin by se dalo pokračovat i v autobus. dopravě (viz. průměrné obsazení linkáče kolem 6 pasažérů na spoj) . Diví se dnes ještě někdo osobními auty ucpaným JČ městům, po takových hloupých šarádách??!!