Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 26. září 2018, 14:45
Karel Hladiš vede oddělení digitálního marketingu v budějckém Iniziu. Když se podíváte na věkový průměr zaměstnanců, jde o mladou firmu, na trhu nicméně působící již třináctým rokem a během této doby vyrostla do největší jihočeské digitální agentury.
Na webu se Inizio představuje jako jihočeská internetová laboratoř. Co si pod tím představit? Čím se vlastně zabýváte?
Pomáháme podnikatelům vydělávat na internetu, a to po všech stránkách. Od návrhu a realizace webu nebo e-shopu, přes grafické návrhy loga až po internetový marketing, tedy reklamy na Facebooku, Googlu, Seznamu, zbožových srovnávačích … je toho hodně. Také se staráme o to, aby se weby našich klientů umisťovaly vysoko ve výsledcích vyhledávání. Je to někdy opravdu věda, proto laboratoř. A jako v každé správné laboratoři máme na každou oblast svého odborníka.
Říkáte se, že na internetu leží hromada peněz a stačí je jen zvednout. Je to pravda? Cítíte to tak také?
Je to přesně tak. Dnes podnikatelé přemýšlejí, kde ušetřit stokoruny, nakupují levnější tonery, hlídají, kolik se v jejich firmě spotřebuje papíru. Přitom na webu se jim válí stovky tisíc nebo i miliony a občas stačí jen změnit tlačítko, přeorganizovat menu, upravit texty nebo opravit drobnou chybku. Někomu zase může pomoci jen levná kampaň na Facebooku, Google nebo Seznamu.
Co by měl splňovat úspěšný web?
Hlavně by měl být web rychlý, responzivní a měl by generovat peníze. Ostatní věci jako grafika, líbivost, či kreativita jsou pouze pomyslnou třešničkou na dortu. Většina firem se soustředí na to, aby byl web dost zelený, pudinkový, parfémový… dosaďte sami. V tom ale návrh obchodně výkonného webu nespočívá.
Jak zjistíte, co může pomoci konkrétnímu klientovi?
Vše samozřejmě začíná konzultací s klientem, na které zjistíme, kde ho takříkajíc tlačí bota a jaké má představy o naší spolupráci. Poté důkladně prohlížíme jeho web a zjišťujeme, kde je chyba. Mnohdy není ani nutný žádný zásah do architektury webu a pomůže jen digitální marketing.
Svět internetu se rychle vyvíjí a co platilo před měsícem, dnes už platné není. Jak na to reagujete?
Máte pravdu, že vývoj je na internetu opravdu hodně rychlý, ale nejde o žádné převratné revoluce, jako kdyby najednou přestal platit gravitační zákon. Tedy většinou (úsměv). Jak na to zareagujeme? Je potřeba neustále testovat nové možnosti, každý rok na internetu vzniká mnoho nových kanálů, inzertních formátů, reklamních technologií. Například marketing zkoušíme také na vlastních projektech, protože nejvíc se člověk naučí, když utrácí vlastní peníze. I proto jsme koupili internetové projekty jako Plnou tašku, Poridlevne.cz nebo Postazadaco.cz. Tady zkoušíme nové marketingové postupy, se kterými bychom si nedovolili experimentovat u našich klientů. Vlastnictví těchto projektů nám dává i další výhody. Jejich data totiž patří nám, a tak se s nimi můžeme chlubit v případových studiích. Data našich klientů samozřejmě zveřejňovat nemůžeme, protože jde o jejich know-how, které nemůžeme nabídnout konkurenci.
Jaké jsou v internetovém marketingu momentální trendy?
Je to například marketingové využití chobotů nebo nové formáty Facebookové reklamy. Právě na Facebooku se poslední dobou nabízí více a více nových možností. Také bych zmínil stoupající vliv mobilních zařízení, na který samozřejmě také musíme reagovat.
Zmínil jste Facebook. Jakou má v marketingu roli?
Mnoho lidí jeho vliv v internetovém marketingu podceňuje, ale my i právě díky našim projektům můžeme říci, že je to skvělý nástroj, a to nejen pro budování značky, ale i pro e-shopy a přímý prodej. Úspěšný marketing na Facebooku ale není o tom, že si tam obhospodařujete profil a přidáváte pravidelně příspěvky. Tak jak to bohužel dělají skoro všichni. Podnikatelé si musí uvědomit, že je neživí lajky, ale objednávky. Facebookový marketing se dělá hlavně sponzorovanými a propagovanými příspěvky a úspěšnost spočívá v nastavení reklamy, inzerátů cílení. V tom je 90 porcent know-how.
V čem je reklama na internetu lepší než ta offline například na billboardech?
Digitální marketing má tu výhodu, že lze měřit jeho návratnost. Na markeťácích tak leží větší odpovědnost a také větší tlak na výsledky. A tlak je v této oblasti žádoucí, na trhu totiž vytváří lepší výsledky. Jak se říká, diamanty vznikají pod tlakem. Zkušenosti s offline reklamou máme i své vlastní. Proinvestovali jsme do ni pro sebe miliony, a můžeme tak porovnávat. Výsledky online marketingu jsou mnohonásobně lepší.
Mluvil jste také o stoupajícím vlivu smartphonů. Jsme na prahu mobilní revoluce?
Řekl bych, že mobilní revoluci už máme za sebou. Dnes již více než 50 procent veškerého vyhledávání na Google probíhá přes smartphony či tablety a toto číslo stále narůstá. Je tak jasné, že lidé do chytrých telefonů hledí stále častěji. V Iniziu poslední dobou stále vyvíjíme stále více mobilních aplikací. Podnikatelé, kteří budou umět komunikovat se svými zákazníky přes své vlastní mobilní aplikace, budou mít velký náskok před konkurencí.
Jak náročné je vytvoření mobilní aplikace? Asi to není úplně jednoduché ...
Není to taková věda, jak si lidé myslí. Vývoj mobilní aplikace není o mnoho složitější než tvorba webových stránek. Jen z toho zatím mnoho firem má respekt a trh se teprve tvoří.
Pokud se teď právě někdo rozhodl, že by rád využil vašich služeb, co proto musí udělat?
Není nic jednoduššího, než navštívit náš web a zaslat nám nezávaznou poptávku. My se ozveme zpět a vše společně probereme.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.