Unikátní most v Bechyni oslaví devadesátiny

Autoři | Foto mosty-tunely.cz

Před devadesáti lety, 28. října 1928, byl v Bechyni slavnostně otevřen unikátní železobetonový most přes řeku Lužnici, který si svým obloukem přes hluboké údolí Lužnice časem vysloužil pojmenování Bechyňská duha a stal se jedním ze symbolů tohoto jihočeského města. Most je unikátní nejenom tvarem, ale i tím, že je mostem sdruženým - vede po něm silnice i elektrifikovaná železniční trať z Tábora do Bechyně.

Most začala stavět podle projektu Eduarda Viktory firma Hlava a Kratochvíl v květnu 1926. Současně se prodlužovala železniční trať do nového nádraží na okraji Bechyně a budovala nová příjezdní silnice k mostu. Most je 203,4 metru dlouhý a vozovka je 50 metrů nad hladinou Lužnice. Rozpětí oblouku je 90 metrů.

Ve své době byla tato železobetonová stavba nezvykle odvážnou, zejména kvůli své výšce. I náklady na výstavbu byly na tehdejší dobu úctyhodné - bezmála pět milionů korun. Pro svoji unikátnost byl zařazen na seznam technických památek.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, stavby, doprava, 28. října, most, Bechyně, Lužnice, Tábor

Komentáře

Zipe Pezi

A proto na trati do bechyně kraj plánoval zastavit pravidelný provoz. Za Žemličky, Zimolova poradce pro zničení veřejné dopravy na území kraje.

Pondělí, 29. října 2018, 12:14Odpovědět

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.