Před devadesáti lety, 28. října 1928, byl v Bechyni slavnostně otevřen unikátní železobetonový most přes řeku Lužnici, který si svým obloukem přes hluboké údolí Lužnice časem vysloužil pojmenování Bechyňská duha a stal se jedním ze symbolů tohoto jihočeského města. Most je unikátní nejenom tvarem, ale i tím, že je mostem sdruženým - vede po něm silnice i elektrifikovaná železniční trať z Tábora do Bechyně.
Most začala stavět podle projektu Eduarda Viktory firma Hlava a Kratochvíl v květnu 1926. Současně se prodlužovala železniční trať do nového nádraží na okraji Bechyně a budovala nová příjezdní silnice k mostu. Most je 203,4 metru dlouhý a vozovka je 50 metrů nad hladinou Lužnice. Rozpětí oblouku je 90 metrů.
Ve své době byla tato železobetonová stavba nezvykle odvážnou, zejména kvůli své výšce. I náklady na výstavbu byly na tehdejší dobu úctyhodné - bezmála pět milionů korun. Pro svoji unikátnost byl zařazen na seznam technických památek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
A proto na trati do bechyně kraj plánoval zastavit pravidelný provoz. Za Žemličky, Zimolova poradce pro zničení veřejné dopravy na území kraje.