Češi stále více preferují na Vánoce a Silvestra místo lyžování na horách pobyty u moře. Nejpopulárnější je kvůli nižším cenám Egypt. Roste ale poptávka po vzdálenějších exotických destinacích.
Podle údajů CK Neckermann během Vánoc a Silvestra počet prodaných zájezdů za poslední roky prudce vzrostl. „Již nyní evidujeme ve srovnání s loňským rokem nárůst přes 170 procent. Počítáme, že se ještě navýší díky last minute rezervacím těsně před Vánoci," uvedl šéf marketingu Jan Šrámek.
„Počet Čechů, kteří chtějí strávit Vánoce a Silvestra v teple u moře se rok od roku zvyšuje. V posledních letech máme už tradičně víc klientů v plážových destinacích než na horách, což je dané i tím, že v alpských střediscích se přes Vánoce kapacita omezenější kvůli domácí klientele," potvrdil mluvčí CK Fischer a NevDama Jan Bezděk.
Podle agentury Invia.cz odjede na letošní svátky do zahraničí o pětinu více lidí než vloni. „Zájem mají cestovatelé především o zájezdy do teplých krajin, například ve Spojených arabských emirátech oslaví Štědrý den téměř šestkrát více osob než vloni," řekla mluvčí cestovní agentury Andrea Řezníčková.
Zatímco dříve převažoval zájem o termíny zahrnující Silvestra, teď je zájem o termíny na Vánoce i Silvestra stejný. „Nejvíce lidí odjíždí do Egypta, který je nejdostupnější destinací, kde je možno se v tomto období koupat v moři. Následují Kapverdské ostrovy a Senegal, dále je potom oblíbený Zanzibar a Keňa," dodal marketingový ředitel Exim tours Stanislav Zíma.
Nejpopulárnější Egypt ale postupně nahrazují vzdálenější destinace. „Egypt je nadále nejpopulárnější destinací, kam Češi jezdí prožít Štědrý den i následující sváteční týden. Postupně ale objevují též další země. Zájem mají například o pobyty na Kapverdách, Kanárských ostrovech, Maledivách nebo na Kubě," dodala Řezníčková.
„Silvestrovské termíny zákazníci většinou nakupují hned po zahájení prodejů a často se na ně ptají již začátkem léta nebo i dříve. Sehnat podobný zájezd nyní je již poměrně náročné, ta nejlepší a nejoblíbenější místa bývají touto dobou dávno vyprodána," řekl marketingový ředitel CK Alexandria Petr Šatný. U leteckých zájezdů je třeba nakonec roku počítat s vyšší cenou letenek.