Sobota, 18. května 2019, 10:03
Česká obchodní inspekce se zaměřila na internetový prodej oblečení. Inspektoři kontrolovali materiálové složení nebo názvy textilních vláken. Součástí kontrol bylo také ověřování plnění dalších právních předpisů, především zákona o ochraně spotřebitele.
„Výsledky kontrol potvrdily, že spotřebitelům jsou často nabízeny a prodávány výrobky, jejichž značení a materiálové složení je v rozporu se skutečností. Obchodníci používají klamavé obchodní praktiky, neuvádí povinné informace jako například jak a kde zboží reklamovat nebo neinformují o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Spotřebitel je takto klamán a činí rozhodnutí, která by jinak ke vztahu k nákupu textilních výrobků neučinil,“ uvádí ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Inspektoři zkontrolovali na jihu Čech a Vysočině sedm portálů, které nabízejí oblečení. Ze sedmi kontrolovaných neprošel ani jeden.
Česká obchodní inspekce zkontrolovala dohromady 51 internetových obchodů. Na základě zjištěných porušení právních předpisů uložila celkem 23 pokut v celkové hodnotě 60 500 korun.