pondělí 27. ledna 2020 Ingrid

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Magazín BUDLive je časopisem pro pravé Budějčáky. Chystá gastronomickou rubriku

Českobudějovický magazín BUDLive vychází čtvrtým rokem. Řada Budějčáků ho vzala za svůj. Zeptali jsme se vydavatele Jana Cempírka, jak by magazín představil těm, kteří ho ještě nečetli.

Jakým tématům se BUDLive věnuje nejčastěji? Byznysu, současnosti města, sportu?
Zajímá nás život v Budějovicích jako takový. Co je ve městě nového, co se chystá a jak se zde žije na začátku 21. století. V každém vydání BUDLive najdete někoho, koho znáte. Tenhle sousedský princip čtenáře baví. Mezi nejoblíbenější rubriky patří například reportáže z konkrétních částí Budějovic. Psali jsme mimo jiné o starém Čtyráku, Havlindě, nebo třeba o okolí Palačáku. V aktuálním vydání, které vyjde v prosinci, bude reportáž věnovaná vilkové čtvrti u nemocnice. Viděl jsem už první obtahy a slibuji opravdové počteníčko!

Když se ohlédnete za čtyřletým vydáváním magazínu – jaké články měly největší ohlas?
BUDLive dává pochopitelně prostor známým Budějčákům a těm, kteří ve své branži něco dokázali. Skvělé ohlasy jsme měli třeba na rozhovor s muzikantem Jiřím Hebíkem, který si ve svých názorech nedělá servítky, s kuchařem Petrem Stupkou, který vedl v dětském oddíle stovky dětí nebo s hoteliérkou Evou Sebroňovou, která povídala o zákulisí hotelového byznysu. Z publicistických témat jsou oblíbené krimi příběhy ze starých Budějovic od kolegy Tondy Pelíška. A pak všechny zajímavosti typu 8 studánek na území města, nejkrásnější budějovické stromy a podobně. Od čtenářů dostáváme i celou řadu tipů. Ty jsou ale spíše na problematické jevy.

To by mě zajímalo. O Budějcích se sice říká, že by zde chtěl žít každý, ale na co si tedy čtenáři stěžují?
Jako skoro v každém velkém městě je první na ráně doprava. Myslím si ale, že věnovat se této oblasti přísluší spíše novinářům z rádií, deníků nebo onlinových médií jako vy. To znamená médií, která mohou rychle reagovat na aktuální potřeby Budějčáků. Magazín BUDLive vychází čtyřikrát ročně, a proto má ve své DNA jinou přidanou hodnotu než řešení horkých dopravních aktualit. Můžeme například postihnout trendy, které denním médiím unikají. Přišlo mi třeba již několik podnětů k Nemanicím. Nemaničtí jsou naštvaní na politiky, že dlouhodobě na tuto část města kašlou – skoro nikdo z radních tam nebydlí, není tam průmysl, je to taková budějcká Popelka. A to je věc, která nás zajímá. Takže na Nemanice brzy dojde.  

Zamluvil jste ten byznys. 
Přál bych si, aby BUDLive podporoval podnikavost místních lidí. Ano, píšeme i o byznysu, ten přeci k životu prosperujícího města rozhodně patří! Osobně mám rád třeba naši rubriku Profese. Měli jsme v ní už mladou manažerku, která se z Budějovic vypracovala až do nejužšího vedení obří National Australia Bank, dále třeba majitele poněšického lihovaru, který začal úspěšně podnikat na samém prahu důchodu a vynalezl unikátní palírenskou technologii. Teď bude v profesní rubrice balonář Pavel Božoň, který začal od nuly a dnes řídí celou flotilu horkovzdušných balónů. Takže ano, byznysu se nevyhýbáme, jsem rád, že naše město rodí úspěšné lidi, které neživí dotace, ale jejich um a profesionalita. Proč tedy o nich v dobrém nepsat! BUDLive je optimistický magazín pro optimistické Budějčáky.   

Ta poslední věta zní skoro jako politický program. Kdo vlastně BUDLive financuje? Vydávání kvalitního městského časopisu je poměrně nákladné.
Dobrá otázka, a vlastně i jednoduchá odpověď. Nestojí za námi magistrát, nefinancuje nás skrytě žádná zájmová skupina. A už vůbec ne politici, šedé eminence nebo čerpání dotačních programů. Myslím si, že projekt jako je městský časopis, má být komerčně udržitelný sám o sobě. Drží nás čtenáři, kteří BUDLive chtějí číst a místní firmy, které chtějí inzerovat. Za tuto podporu všem děkujeme a já osobně jsem na naši finanční samostatnost docela hrdý. 

Jan Cempírek
​Pracoval na manažerských pozicích v mediálních firmách MAFRA (MF Dnes), Regie Radio Music (Evropa2 a Frekvence1), Český Internet (ČESKÉREALITY.cz, ČESKÉSTAVBY.cz atd.). Na podzim 2015 inicioval vydávání budějovického městského časopisu BUDLive, který pak od jara 2016 vydává se svým kolegou Ivo Stejskalem. Magazín byl oceněn v soutěži Časopis roku druhým místem v kategorii Objev roku.

Jaká je distribuce magazínu?
Vydáváme ročně čtyři čísla – jarní, letní, podzimní a zimní vydání. Časopis chodí na více než tři tisíce adres podnikatelů a veřejně činných osob. Další se prodají v trafikách, kde je BUDLive tři týdny po vydání jednotlivého čísla. Potom je aktuální číslo vždy k dostání v partnerském knihkupectví Kanzelsberger. Kolem tisícovky výtisků jde i do kaváren, do kina Kotva, nebo třeba na akce, které mediálně podporujeme – tento týden jsme například na Gastrofestu. Vybíráme si místa, kam chodí aktivní lidé.

Jak je to s vaší konkurencí? Přeje vůbec doba regionálním médiím?
No jistě, že přeje! Vždyť i vy jste toho důkazem, že? (smích). Ale vážně. Lidi budou vždycky zajímat dvě věci. Jednak ty velké zprávy – Trump, Putin a jak hrála FC Barcelona s AC Milán. Ale ještě víc chtějí vědět, co se děje u nich doma na dvorečku, jaké se plánují uzavírky ve městě, jestli se i letos proletí anděl z Černé věže, nebo jak místní celebrita Zajíc putuje po kavárnách za sluníčkem. A právě v BUDLive najdou vždy stoprocentně budějovická témata. V tom je síla magazínu. Naše sláva končí u Štylce, dalo by se říct. A když se ptáte na tištěnou časopiseckou konkurenci. Na naše město je zaměřený titul Milk&Honey. Jeho tvůrci ale píší pro jiné publikum než my – zaměřují se na studenty a alternativce, a dělají to dobře. BUDLive však svým formátem i obsahem cílí spíše na aktivní střední generaci a na budějcké patrioty jako takové.

Součástí magazínu je nově i samostatná příloha BudějckéAkce.
Ano. Budějovice jsou živým městem a děje se tady spousta věcí. Tipy na akce jsme od začátku vydávání BUDLive otiskovali přímo uvnitř každého čísla a pro hodně lidí to byla první část magazínu, kterou si přečetli. Právě proto bylo třeba dát programu větší prostor. V podzimním čísle jsme vydali zkušebně samostatný sešit s programem na tři měsíce. Ohlas je skvělý! Od zimního čísla proto program BudějckéAkce tiskneme ve větším nákladu a bude zdarma k dostání na partnerských místech ve městě. Myslím, že má zaděláno na to stát se samostatným časopisem. 

Budou i nějaké další novinky?
V každém čísle jsou malé úpravy, kterých si čtenář na první pohled ani nevšimne, které ale vytváří  potřebnou chemii časopisu. Dlouho byla například čtenářská poptávka po nějaké pravidelné rubrice o jídle a gastro tipech. Od zimního čísla se tohoto úkolu zhostí tajemná Budějčanda. Je to mladá dáma, která je úspěšná zejména na sociálních sítích a kterou jen na instagramu sleduje přes čtyři tisíce lidí. Protože neprozrazuje svou identitu, je pro nás ideální spolupracovnicí k testování různých restaurací a gastro podniků ve městě. Věřím, že její glosy a tipy budou čtenářsky přitažlivé.   

Prý máte pro čtenáře Budějcké Drbny nějakou předvánoční čtenářskou akci?
Ano. Pokud vaši čtenáři ještě magazín BUDLive neznají, a chtěli by si o svém městě číst originální zpravodajství, rádi jim pošleme nejbližší vydání magazínu zdarma na ukázku. Stačí nám poslat do 8. prosince doručovací poštovní adresu do formuláře: BUDLive: ukázkové číslo.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo6 čtenářů

Autoři | PR text | Foto Petr Zikmund

Štítky BUDLive, magazín, rozhovor, Jan Cempírek

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.