V lokálním budějckém „instagramovém“ rybníčku patří mezi větší ryby. Dá se říct, že její profil většina lidí v Budějcích zná. Nikdo ale neví, kdo za ním stojí. Svůj obličej na něm totiž neukazuje. A rozhodně nejde o náhodu. „Profil nemá být o mně, ale o městě, ve kterém žiju, a které mám ráda,“ říká Budějčanda.
Nápad založit profil Budějčanda vznikl před více než rokem. „O Budějcích jsem blogovala už před x lety. Ale platforma blogu mi moc nevyhovovala. Prala jsem se s technickou stránkou správy blogu a nakonec jsem blogovat přestala,“ popisuje Budějčanda.
Chuť psát o místě, kde žije, ji ale nepřešla a v tu chvíli přišel na řadu Instagram. „Začala jsem si shánět informace o tom, jak založit druhý účet na Instagramu, jelikož jsem nebyla žádný ostřílený hráč, i když pracuji v marketingu. Jednoho dne jsem si řekla „Tak to založím dneska!“… No a nedávno jsem s ním oslavila první narozeniny,“ popisuje.
Pokud zabrousíte na její profil, najdete tam stovky fotografií budějckých budov, ulic nebo jídla. Na žádné ale neuvidíte jejich autorku. Svůj obličej na nich záměrně neukazuje. „Nechci, aby byl tenhle Instagram o mně, na to mám svůj osobní profil. Chci, aby byl jen o našem městě, a přesně tak ho tvořím,“ vysvětluje Budějčanda.
Ve spojitosti s Instagramem zabrousíme i do světa influencerů. „Tohle slovo nemám ráda a sama se za influencera určitě nepovažuji. Já chci lidem ukázat, co tady v Budějcích všechno je, zabývám se hodně architekturou a sem tam ukazuju i nějaké kulturní tipy nebo kam zajít na dobré jídlo. Ale že bych z tohoto cítila, že mám na lidi nějaký obrovský vliv…To ne. Spíš se považuji za bloggera, tohle pojmenování ve mně zůstává víc,“ říká.
Jasný názor má Budějčanda i na placené spolupráce. „Rozhodně by měla být na internetu označená. Pokud mě někdo někam pozve a řekne, že za to očekává, že o něm napíšu, tak uvedu, že mě tam pozvali, či že je to forma neplacené spolupráce nebo alespoň hashtag #ad. Není za co se stydět,“ uvádí bloggerka.
Placené spolupráce u ní na profilu ale v podstatě nenajdeme. „Instagram mě neživí vůbec, dělám ho jen pro radost,“ říká rozhodně.
I přesto, že má České Budějovice ráda, vždy je podle ní co zlepšovat. „Teď se hodně řeší zpřístupnění řek. Líbila by se mi třeba nějaká náplavka. A potom více cyklostezek. Ráda jezdím na Hlubokou, Vrbenské rybníky a i zhruba půlku cesty do práce mám podél cesty vedenou cyklostezku, což není špatné. Ale po návštěvě Amsterdamu si myslím, že by i u nás četnost a kvalita cyklostezek mohla být na vyšší úrovni. Vždyť Budějce jsou k jízdě na kole díky rovinatému povrchu jako stvořené!“ říká.
Mezi její nejoblíbenější místa ve městě patří Piaristické náměstí a slepé rameno Malše. „Ti, kteří mě sledují, to ví. Na fotkách se tyhle dvě lokality vyskytují mnohem víc než třeba náměstí. Miluju to tam zvlášť v létě,“ usmívá se.
Jedním z důvodů, proč Instagram založila, byla také touha o „pošťouchnutí“ oficiálních profilů města. „Chtěla jsem ukázat, co všechno tu máme. Co všechno se dá ve městě dělat. Navíc mi chyběly různé tipy, kam zajít na dobré jídlo, koncert nebo přednášku. Tak jsem si to vytvořila pro sebe a sledovala, jestli to bude lidi zajímat,“ vysvětluje.
A očividně zajímá. Profil sleduje téměř šest tisíc sledujících. Kromě fotografií z centra u ní lidé najdou i spoustu kulturních tipů. Ty hledá Budějčanda hlavně na internetu. „V létě se dalo dobře čerpat z plakátů ve městě. Teďka používám události na Facebooku. Koukám ale i na oficiální portály města, udělám si výběr toho, co mi přijde zajímavé a pošlu tip dál,“ prozrazuje.
Na závěr se ptám na známou větu „V Českých Budějovicích by chtěl žít každý“. Chtěl? „Na světe je strašně moc krásných míst, já osobně se tady ale nejvíc cítím doma a ráda se sem vracím. Takže pro mě je to fajn místo na život,“ uzavírá.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.