Počasí dnes22 °C, zítra13 °C
Čtvrtek 2. května 2024  |  Svátek má Zikmund
Bez reklam

Jihočeský kraj zpřístupňuje své zelené linky osobám se sluchovým postižením

Jihočeský kraj spustil službu, která po dobu koronavirové pandemie usnadní telefonickou komunikaci osobám s postižením sluchu, nedoslýchavým, seniorům a případně cizincům, kteří preferují psanou formu projevu.

„Krajský úřad Jihočeského kraje se rozhodl rozšířit své služby pro občany s poruchami sluchu. Zavedl proto službu online doslovného přepisu ke své infolince „Zelená linka Jihočeského kraje“ +420 800 100 450 a k informační lince seniorů +420 800 203 210,“ uvedl ředitel krajského úřadu Milan Kučera a vysvětlil, že tato služba využívá simultánní přepis mluvené řeči a je určena hlavně lidem neslyšícím, nedoslýchavým, nebo také těm, kteří preferují psanou formu projevu. Jedinou podmínkou je schopnost komunikovat v českém jazyce.

„Osoby se sluchovým postižením nechtějí používat redukovanou, zjednodušenou řeč. Chtějí skutečně vidět doslovně, co jim druhá strana hovoru říká. Velmi početnou skupinou, která efektivně využije tuto službu, jsou také senioři, kteří mnohdy mívají věkem získanou nedoslýchavost a tuto službu využijí také cizinci, kteří mají částečnou znalost češtiny," uvedl Zdeněk Bumbálek, zakladatel společnosti Transkript Online, která Jihočeskému kraji nabídla provozování této služby po dobu koronavirové pandemie zcela zdarma.

Vyvolání služby je velmi jednoduché. Na webu nebo na webových stránkách Jihočeského kraje klient vyhledá odkaz infolinky s logem pro neslyšící, který je umístěn na webu vedle konkrétního telefonního čísla. Po jeho rozkliknutí napíše do políčka své telefonní číslo a potvrdí tlačítkem „Zavolejte mi“.

„Po přijmutí příchozího hovoru vyčká na písemný pokyn přepisovatele, že může začít mluvit, který se mu zobrazí v okně pro přepis. Poté, co se přepisovatel spojí s operátorem infolinky, sdělí mu, že volá klient, který bude využívat službu přepisu řeči. Proto může z důvodu čtení textu docházet k nepatrnému zpoždění v jeho reakcích. Samotný rozhovor mezi klientem a operátorem již probíhá zcela standardně, přepis řeči operátora sleduje klient po celou dobu hovoru na webové stránce. Tato služba je i pro občany zcela zdarma," doplnila mluvčí kraje Hana Brožková.

Ohodnoť článek

Tisková zpráva | Foto pixabay.com

Štítky Jihočeský kraj, zelená linka, telefon, Milan Kučera, operátor

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Jihočeský kraj zpřístupňuje své zelené linky osobám se sluchovým postižením  |  Společnost  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.