Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekČtvrtek, 20. srpna 2020, 18:36
Kvůli nestálé situaci ohledně koronaviru se řada lidí v Česku letos rozhodla strávit dovolenou objevováním krás vlastní země. Pojišťovny však upozorňují, že i na dovolenou v Česku je lepší zařídit si cestovní pojištění. Pro turisty, kteří se chystají vyrazit za hranice, platí letos doporučení pojistit se dvojnásob - pojistky totiž myslí na řadu nepříjemností, které člověka v zahraničí mohou potkat. Například proplatí pobyt při nuceně nařízené karanténě nebo uhradí povinné testy na přítomnost koronaviru.
Cestovní pojištění je při jakékoliv cestě do zahraničí naprostý základ. Náklady za ošetření či případnou léčbu se totiž mohou vyšplhat na miliony korun, samotné pojištění přitom vyjde na desítky korun za den. Matematika rozhodování je tak v tomto případě až neúprosně jednoduchá: za cenu malé zmrzliny člověk ušetří potenciální celoživotní zadlužení.
Pojišťovny řeší v zahraničí každoročně tisíce případů. Jen největší tuzemská pojišťovna Generali Česká vyřídila za loňský rok 5648 pojistných událostí. „Nejčastěji jsme řešili záněty horních cest dýchacích, gastrointestinální potíže (průjem, nevolnost), ošetření zubů, lehčí úrazy a záněty uší,” vyjmenoval krajský ředitel Generali České pojišťovny David Hrdlička.
Jednou z nejdražších pojistných událostí, které pojišťovna Generali Česká v roce 2019 řešila, byl případ ženy, která si ve Spojených státech přivodila těžkou a komplikovanou zlomeninu dolních končetin.
„Náklady na ošetření, léčbu a hospitalizaci přesáhly pět a půl milionu korun, dalších téměř 600 tisíc stála přeprava klientky zpět do České republiky leteckým zdravotnickým speciálem,” vypočítal Hrdlička.
Vzhledem k aktuální situaci ohledně koronaviru zvolila spousta lidí raději „bezpečnější” variantu dovolené v Česku. Ta však skrývá obdobná možná nebezpečí jako pobyt za hranicemi.
„Povědomí o tom, že lidé mají možnost uzavřít cestovní pojištění i pro své tuzemské dovolené, je obecně menší. Přitom i během dovolené v Česku se cestovní pojištění rozhodně hodí,” vysvětlila Veronika Nová z České asociace pojišťoven.
Letošní turistickou sezónu výrazně zasáhla pandemie koronaviru a opatření s ní spojené. Vzhledem k aktuální situaci upravuje každá vláda podmínky pro cestující přicházející či odjíždějící ze země. Situace se tak může měnit každým dnem a letos není výjimkou, že se vyhlídka rodinné dovolené u moře změní po příletu do země ve čtrnáctidenní vězení v hotelu s povinností nákladného testování.
Na tuto těžko předvídatelnou situaci tak přirozeně zareagovaly úpravou cestovního pojištění i samotné pojišťovny. Nově tak zajišťují cestujícím i veškeré náklady spojené s opatřením proti koronaviru. Ať už se jedná o uhrazení nákladů za povinné testování, nebo proplacení pobytu a stravy při povinné čtrnáctidenní karanténě. V neposlední řadě se pak také pojišťovna postará o zajištění dopravy klienta zpátky domů, do České republiky.
Samotné vyřízení cestovního pojištění je přitom záležitostí několika minut. Zajistit se dá návštěvou jakékoliv pobočky, telefonátem nebo jednoduše online či skrze mobilní aplikaci. Klidně ještě cestou na letiště.
A co dělat v případě, když musí pojištěný klient služeb pojišťovny bohužel využít? „Když se vám přihodí na dovolené úraz nebo onemocníte, kontaktujte asistenční službu. Ta vám poradí, jak přesně postupovat a doporučí vhodné zdravotní zařízení,” poradil Hrdlička.
Pokud člověk nemá možnost dostat se do zařízení, které mu doporučí asistenční služba, ošetří ho kdekoliv jinde. „Může se ovšem stát, že budete muset na místě uhradit vše ze svého a až po návratu vše vyúčtovat s pojišťovnou. Na místě je tedy důkladně uschovat veškeré účtenky, pojišťovna je pro likvidaci pojistné události bude potřebovat,” dodal Hrdlička s ujištěním, že pojišťovna nikdy klienta bez pomoci nenechá.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.