Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekČtvrtek, 28. ledna 2021, 09:13
V listopadu tohoto roku to bude 130 let, co Boršovem nad Vltavou projel první vlak po nově vybudované trati České Budějovice – Volary, a tak v roce 1891 parní vlak zařadil jižní okraj budoucího krajského města do seznamu měnícího se světa. V nejbližších týdnech, měsících a letech budou postupně zahajovány dopravní stavby, které též významným způsobem zasáhnou do života obce a jeho obyvatel.
Začátkem ledna 2021 bylo vybráno sdružení firem COLAS a Firesta-Fišer pro výstavbu Jižní tangenty, necelé tři kilometry dlouhé propojky mezi budovanou dálnicí D3 a hlavním tahem na Český Krumlov silnicí I/3 (postaru E55). Jižní tangenta se stane důležitou součástí vnějšího okruhu okolo Českých Budějovic. Nejzajímavější částí stavby bude velká kruhová křižovatka, jakýsi ovál s chapadly připomínajícími chobotnici mezi obcí Včelná a Rožnov. Tato křižovatka bude zapuštěna hluboko do země pod stávající železnici a bude přetínána lávkou pro cyklisty jezdícími mezi Včelnou do Rožnovem. První automobily by se po tomto silničním propojení měly projet na přelomu roku 2022 a 2023.
„Pro mne osobně bylo důležité při jednání s investorem dohodnout se na hlavní zásobovací cestě na staveniště, Nejezdit po původně navržené zásobovací trase přes Boršov nad Vltavou a Včelnou, ale sjet z E55 ve směru od Budějovic na místní komunikaci u Boršova nad Vltavou tzv. Honskondlovku. Oproti původnímu návrhu je tato trasa o polovinu kratší, a hlavně desítky tisíc vozidel stavební techniky nebudou znepříjemňovat život občanů Včelné a Boršova nad Vltavou. V současnosti se projednává deponování desítek tisíc kubíků vytěžené zeminy pod komunikací, která se musí vyměnit, v blízkosti stavby – mezi řeku Vltavu a budoucí stavbu tangenty. Nabízí se tak parková rekultivace prostoru o výměře téměř sedmihektarové místo nepříjemného převážení zeminy do vytěžených jam pískoven u Vrábče," uvedl starosta Boršova nad Vltavou Jan Zeman.
Další důležitou dopravní stavbou pro jižní okraj krajského města je cyklostezka na levém břehu Vltavy, kterou se v roce 2021 chystají vybudovat společně s Boršovem nad Vltavou obce Homole a Planá u Českých Budějovic. Význam této cyklostezky naroste právě nyní, když komfort dopravní obslužnosti znepříjemní dopravní stavby v okolí. Cyklisté pendlující mezi uvedenou oblastí a městem se tak elegantně vyhnou očekávaným dopravním zácpám. A tak jaký pokrok – před 130 lety obcí projel první vlak a po 130 letech se snad bezpečně dostanou občané na kole do města.
Třetí připravovanou stavbou je výměna mostu mezi vlakovými nádražími Včelná a Boršov nad Vltavou, který přetíná silnici E55, a který není v dobré kondici. Vybudování nového mostu by mělo začít po dokončení Jižní tangenty, tedy v roce 2024. Stavby Jižní tangenty a nového silničního mostu jsou velice pádným argumentem po zprovoznění cyklostezky na levém břehu Vltavy, po které obyvatelé jižního okraje města volají již třicet let.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám