Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekČtvrtek, 18. února 2021, 19:10
Smaltované nádobí zažívá už několik let comeback. Potvrzuje to ředitel českobudějovické akciové společnosti BELIS a.s. Ing. Petr Gabriel, se kterým jsme podnikli následující rozhovor.
Proč se zákazníci vrací ke smaltovanému nádobí?
Je to stoprocentně zdravotně nezávadné nádobí, použitelné na všech typech varných spotřebičů, s dlouhou životností… Zároveň se jedná o určitý trend. Dnes jsou víceméně dvě skupiny zákazníků. Jedni chtějí moderní, čistý, zářivý design, nerezové kování, skleněné poklice. Druzí pak jdou retro cestou. Líbí se jim nádobí, které se používalo před několika desetiletími. Z toho důvodu volí právě smaltované nádobí. V naší nabídce najdete řady nádobí jak moderního designu, tak retro styl.
Podle mě je esteticky přitažlivé, díky čemuž se jedná i o pěkný designový dárek…
Pěkná sada nádobí může být ozdobou moderní domácnosti, retro styl je funkčním doplňkem chat a chalup, a pak je tu oblast upomínkových dárečků. To jsou například plecháčky, které vyrábíme v barvách a provedení dle přání zákazníků. Bohužel v tomto se nás dotkl covid-19, protože plecháčky se často prodávají turistům. Každopádně doporučuji navštívit náš e-shop, kde si zájemci mohou prohlédnout veškerý náš sortiment. Naše společnost sídlí na Rudolfovské tř., kde je i podniková prodejna.
Předpokládám, že se zabýváte především většími zakázkami, ale co když si u vás chce objednat podnikatel pouze 50 plecháčků pro reklamní potřeby? Děláte i takové zakázky?
Děláme, zákazníky neodmítáme, ale vše je samozřejmě o ceně. V případě, kdy si objednáte 5 tisíc kusů, jste za jeden kus na polovině ceny oproti nákladu 50 kusů. Ještě dodám, že rádi s každou zakázkou poradíme, pokud třeba zákazník nemá úplnou představu o designu produktu, připravíme mu návrh, vše s ním prokonzultujeme.
Když se řekne BELIS a.s., první, co mě napadne, je právě smaltované nádobí. Vy se ale věnujete více oblastem…
Zabýváme se také výrobou pro automobilový průmysl a další obory. Využíváme svých prostor, kapacit, know-how, abychom dodávali do různých odvětví kvalitní výrobky. Nejsme vázáni na jeden průmysl, což je bezesporu výhoda. V případě, kdy je jedna oblast v útlumu, dokážeme si vypomoci jiným odvětvím. Jsme díky tomu stabilní a předpokládáme, že nám tento status vydrží.
Zmínil jste covid-19. Jak moc vás celkově epidemie zasáhla?
Epidemii jsme pocítili výrazně, z automobilového průmyslu jsme zaznamenali pětadvacetiprocentní pokles zakázek. Dokázali jsme je ale nahradit zakázkami z energetického průmyslu.
Stabilita firmy je pro řadu lidí možná nejdůležitějším kritériem při shánění zaměstnání… Jaký je váš pohled?
Lidé hledají stabilitu a solidní pracovní prostředí. Chtějí si být jisti, že firma nemá existenční problémy, že dodržuje sliby, které svým zaměstnancům dává. My sliby rozhodně plníme, což by vám jistě naši zaměstnanci potvrdili. Musím zároveň zdůraznit, že ačkoliv jsme akciová společnost, která má velké jméno a historii, fungujeme jako rodinná firma. Máme 115 zaměstnanců, z toho cca 95 je jich stálých.
Aktuálně sháníte nové zaměstnance?
Sháníme například zámečníky, seřizovače, lisaře… To je dnes nedostatkové zboží. Rádi každého zaučíme, máme i dobrou spolupráci se Střední průmyslovou školou automobilní a technickou, ze které k nám chodí studenti na praxi. Dnes tu máme pár kluků, kteří u nás začínali právě v rámci středoškolské praxe. Snažíme se vychovávat mladé.
Jsou v republice vám podobné smaltovny?
Smaltovna takového typu a rozsahu v České republice není, stejně tak na Slovensku, ani v Polsku. U nás probíhají veškeré práce od začátku, až do konce. Naše nádobí je český produkt.
Koncem 19. století vznikly v Českých Budějovicích tři smaltovny. Roku 1893 byla ve Vrátě založena veřejná obchodní společnost Westen & Hasenclever, která se zabývala výrobou smaltovaného nádobí a kovového zboží. V roce 1905 odkoupila továrnu firma M. Ullmann a syn, která pokračovala dále ve výrobě smaltovaného nádobí. Do této rodinné společnosti postupem času vstupovali další rodinní příslušníci nebo-li společníci. Po roce 1948, kdy došlo ke znárodnění firmy, byla továrna začleněna pod generální ředitelství Spojené smaltovny a závody na kovové zboží Praha. V roce 1951 vznikl z těchto tří smaltoven samostatný národní podnik Sfinx. Nynější společnost BELIS byla exportním závodem n.p. Sfinx České Budějovice.
V průběhu let 1975 až 1985 se z podniku po požáru a dlouhé rekonstrukci stal moderní závod s výrobní technologií na světové úrovni. Vyrobené zboží se dodávalo pod různými obchodními značkami do celého světa. Název BELIS si společnost vybrala právem, neboť se jedná o jednu z nejrozšířenějších ochranných známek pro české smaltované nádobí.
V současnosti firma BELIS vychází z dlouholetých zkušeností a osvědčených postupů svých předchůdců, které nadále zdokonaluje a zkvalitňuje. Firma BELIS je v současnosti největším producentem smaltovaného nádobí v České republice, přičemž si výborně počíná i v konkurenci zahraničních producentů kuchyňského nádobí. BELIS se zaměřuje na kvalitní nádobí s vysokými užitnými vlastnostmi, ve kterém je možno připravovat zdravotně nezávadné pokrmy.
Rok 2013 byl pro BELIS rokem zlomovým. BELIS realizoval největší investici do smaltovaného nádobí za posledních 20 let a výrazně tím navýšil svůj podíl na trhu domácích potřeb. Společnost BELIS oprášila světoznámou značku SFINX a započala výrobu Gastro nádobí, nových pekáčů či tradiční, notoricky známé řady BSE v původním designu právě pod značkou SFINX.
V rámci rozšíření výroby o výše uvedené položky BELIS investoval i do výrazného rozšíření skladovacích kapacit.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.