čtvrtek 4. března 2021 Stela

Art4promotion chtějí nahradit zrušený ročník adventních trhů. Město je proti

Kvůli koronaviru musely být v loňském roce zrušeny téměř všechny kulturní akce ve městě. Výjimkou nebyl ani Českobudějovický advent, který pro město pořádá agentura Art4promotion. Na základě smlouvy měla agentura připravit pět ročníků vánočních trhů. Kvůli covidu ale o jeden ročník přišla a město teď žádá o možnost náhrady.

Téměř do poslední chvíle nebylo jisté, jestli v Českých Budějovicích oblíbené vánoční trhy proběhnou. Akce byla nakonec pár dní před zahájením kvůli nepříznivé epidemické situaci zrušena a náměstí se tak v roce 2020 muselo obejít bez stánků, kluziště a vánočního programu.

Vrásky na tváři to způsobilo hlavně pořadatelské agentuře Art4promotion, která měla na základě smlouvy s městem připravit pět ročníků Českobudějovického adventu. „Na tento počet ročníků byl vytvořen i projekt, nastaveny investice a celá ekonomika nabídky,“ komentoval jednatel společnosti Art4promotion Rudolf Střítecký. Upozorňuje tím na to, že v případě snížení počtu pořádaných ročníků hrozí, že nedojde k návratnosti investic do celé akce.

Agentura proto požádala město o možnost nahradit zrušený ročník v dalším roce. „První tři ročníky byly zatím finančně ztrátové. Návratnost se měla projevit v posledních dvou ročnících. Investice bylo nutno udělat hned na začátku, abychom výrazně zvedli úroveň adventu, vytvořili potenciál pro zvýšenou poptávku pronajímatelů stánků a reklamních partnerů, což jsou jediné finanční zdroje celého Českobudějovického adventu,“ popsal Střítecký hlavní důvod žádosti. Ta měla být řešena formou dodatku k uzavřené koncesní smlouvě.

„Uzavření dodatku není možné“

Rada města, která se na svém dnešním jednání bodem zabývala, ale uvedla, že žádosti agentury není možné vyhovět. „S odvoláním na právní rozbor, který zpracovalo naše právní oddělení kanceláře primátora a s ohledem na stanovisko odboru pro rozvoj veřejných zakázek, jsme přijali odpověď, že uzavření dodatku ke koncesní smlouvě možné není, neboť doba, na kterou se koncesní smlouva uzavírá je jednou z podstatných náležitostí smlouvy a dodatky nelze měnit podstatné náležitosti smlouvy,“ řekl náměstek primátora Juraj Thoma (HOPB).

Art4Promotion má městu zaplatit 300 tisíc za parkování v době adventních trhů. Je to neoprávněné, brání se agentura

Necelé dva měsíce po adventních trzích řeší agentura Art4Promotion, která celou akci pro město zajišťuje, problém. Rada města totiž rozhodla, že firmě naúčtuje poplatek za parkování na náměstí v době konání trhů, i když tak v předchozích letech...

Na upřesňující dotaz, jestli bude tedy práce agentury na adventních trzích končit v předpokládaném roce 2021 ale náměstek neodpověděl. „My jsme dnes opravdu bavili jen o tom, jestli je možné uzavřít ten dodatek ke koncesí smlouvě. Odpovídáme tedy na to, že to možné není. Nepředjímáme to, jaké budou další možné scénáře vývoje, pokud jde o adventní trhy. Jedno je jisté, ať tak či tak, stejně už by se musel začít připravovat někdo, kdo bude adventní trhy pro Budějovice organizovat v budoucnu. Protože ta smlouva má omezenou platnost a připravit novou koncesi není jednoduché,“ dodal náměstek.

Za loňský ročník Vltava žije vrátí pořadatelská firma městu 300 tisíc

Spor města a eventové agentury Art4promotion se blíží konci. Zastupitelstvo dnes na svém jednání odsouhlasilo, že agentura městu vrátí část dotace, kterou dostala na akci Vltava žije. Důvodem sporu bylo podle města nedodržení smlouvy, podle které...

Agenturu, která měla během posledních let s městem několik sporů, tak pravděpodobně čeká poslední rok pořádání adventních trhů. „V posledních dvou letech nedostáváme od města nic jiného, než kopance. Očekávali bychom minimálně vstřícný přístup a vyvolání jednání. Chtěli jsme náhradní ročník, na který máme, dle našeho názoru, minimálně morální právo. Nic po městu nechceme, pouze nahradit ročník, který jsme museli zrušit na základě vyšší moci a toho, že jsme se chtěli chovat zodpovědně,“ okomentovala jednatelka společnosti Lenka Střítecká.

Dodala, že chce situaci řešit dál a slyšet od města konkrétní důvody k zamítnutí jejich žádost. „Cesta pro nahrazení ročníku existuje, ale město ji nechce hledat a ani se s námi bavit,“ uzavřela.

Hodnocení článku je 50 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Jan Luxík

Štítky Českobudějovický advent, adventní trhy, Art4promotion, České Budějovice

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Lukáš Kouba

Jen by mě zajímalo, komu chce město poté předat pořadatelství. Přitom za poslední roky co se k tomu dostalo Art4promotion se úroveň trhů zvedla a z krásného adventu byl úžásný. Za mě jsou Budějcké trhy nyní ty nejhezčí v ČR.

středa, 24. února 2021, 09:42

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.