Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 21. dubna 2021, 15:07
V dubnu uplynulo deset let od doby, kdy poprvé řízení Dopravního podniku České Budějovice převzal Slavoj Dolejš. Pod jeho vedením dosud městská firma modernizovala i rozšířila služby, které poskytuje městu, kraji, obcím a jejich obyvatelům.
Slavoj Dolejš byl pověřen vedením společnosti v dubnu 2011 z postu předsedy představenstva podniku. Od té doby si kromě ředitelské funkce na dva roky vyzkoušel i vedení divize Autobusy. Za roky jeho působení ve funkci ředitele se budějovická MHD zásadně proměnila, transformací prošel i chod samotné firmy. Mezi činnosti DPMCB se totiž zařadila také parkovací a odtahová služba a správa veřejného osvětlení. Nerozvíjelo se rozhodně ale jen portfolio služeb.
Dopravní podnik usnadnil například zajištění kvalifikace nových řidičů založením podnikové autoškoly. Zásadní obměnou stále prochází i vozový park, který se během posledních let dočkal vůbec největších investic, pro které vedení městské společnosti získalo finance z dotačních fondů. Nově se tak do provozu zařazovaly např. trolejbusy s pomocnými bateriemi nebo elektrobusy nabíjené z trolejového vedení. Kromě ekologie Dopravní podnik myslí i na komfort cestujících, všechny nové vozy jsou proto už vybaveny klimatizací.
Doslova přelomovou událostí bylo zahájení obsluhy historického centra města, kam se MHD úspěšně vrátila po několika desítkách let. „K té nekrásnější části Budějovic musíme být šetrní, cestu do ní nám proto otevřely až elektrobusy,“ ohlíží se ředitel Dopravního podniku Slavoj Dolejš.
Vylepšování a zpřístupňování služeb cestujícím se Dopravní podnik pod vedením Slavoje Dolejše intenzivně věnuje i v oblasti jízdného. Zjednodušený tarifní systém doprovodilo např. umožnění plateb kartou v jízdenkových automatech a zavedení možnosti zakoupení předplatních jízdenek online prostřednictvím e-shopu a mobilní aplikace, kterou si nainstalovalo už více jak 6 tisíc osob.
To vše jsou zásadní příspěvky zlepšující kvalitu služeb a image DPMCB. Té se ostatně Dopravní podnik pod vedením Dolejše intenzivně věnuje. Nadčasové podoby se dočkalo logo DPMCB spolu s celou identitou značky zahrnující například reprezentativní uniformy, nový web či vlastní aplikaci. „Nechceme jen spoléhat na to, že nás lidé potřebují. MHD musí být důstojný a legitimní způsob přepravy, nejen alternativa. A to se bez moderní prezentace neobejde,“ konstatuje Dolejš.
Z DPMCB se tak stal příklad pozitivně vedené městské společnosti, která může předávat své zkušenosti a inspirovat dál. Budějovický Dopravní podnik se tak podílel i na mezinárodních rozvojových projektech v oblasti veřejné dopravy, na kterých pomáhal určit směr vývoje kolegům v Kyrgyzstánu, Kazachstánu či Gruzii. „Jsem přesvědčený, že i díky našim službám nejsou Budějovice žádný zapadákov,“ uzavírá Dolejš.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.