Počasí dnes20 °C, zítra21 °C
Neděle 19. května 2024  |  Svátek má Ivo
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Jihočeský vědeckotechnický park se ocitl pod palbou otázek z oblasti regionální podpory inovací

PR článek

Pokud jste začínající podnikatel, manažer malého nebo středního podniku z Jihočeského kraje a hledáte podporu pro realizaci nových nápadů, inovací či změn strategií, zpozorněte.

Z rozhovoru s týmem Jihočeského vědeckotechnického parku se dozvíte, jakou podporu můžete pro své podnikání získat a kdo vám s ní pomůže. Připraveny jsou programy pro naplňování podnikatelských snů a nápadů, programy podporující inovace zaváděné do jihočeských firem ve spolupráci s odborníky z oblasti vědy a výzkumu, oblasti obchodu, marketingu, oblasti kreativních a technologických aplikací a dalších, programy na podporu nových trendů, prvků Průmyslu 4.0, automatizace procesů a digitalizace.




První dotazy směřují na ředitele společnosti Františka Mlčáka.

Akciovou společnost JVTP založil Jihočeský kraj, proč?
Jihočeský kraj chce prostřednictvím společnosti JVTP šířit a podporovat inovace v regionu, propojovat nositele znalostí a kompetencí s těmi, kdo je potřebují ke své podnikatelské činnosti. Podpora, spolupráce a networking jsou pro nás klíčová slova, která se prolínají všemi našimi aktivitami.

Jak si konkrétně tyto aktivity máme představit?
Začali jsme tím, že jsme vybudovali infrastrukturu – moderní vědeckotechnický park, jehož součástí jsou kanceláře, laboratoře, technologické haly a přednáškové prostory, a tuto pronajímáme inovativním firmám za zvýhodněné ceny. Zasídleným i dalším firmám z regionu zároveň poskytujeme služby, které podporují jejich inovace, technologický a následně i ekonomický rozvoj. Konkrétní programy podpory vám představí moji kolegové. Snažíme se poskytovat podporu podnikatelům ve všech fázích jejich podnikatelského života od samotného záměru začít podnikat po podporu zavádění nových technologických trendů do firemních procesů.

Na počátku je vždy podnikatelský nápad, proto na otázky odpoví také Lenka Chrobočková, manažerka programu „Jihoczech – soutěž podnikatelských nápadů“.

Jaké benefity pro soutěžící vnímáte jako důležité?
Z mého pohledu jsou důležitější než peněžní výhra a další ceny pro oceněné možnosti, které program nabízí všem přihlášeným účastníkům, a to bezplatné workshopy s kvalitními mentory, individuální poradenství a hlavně výměna zkušeností, navázání kontaktů a konkrétních spoluprací.

Uveďte nám nějaký příklad, který vás potěšil a pokládáte ho za úspěch soutěže a důvod, proč takový program realizovat v regionu opakovaně.
Navážu na vyjmenované benefity z minulé otázky. V prvním ročníku soutěže se propojily týmy dvou soutěžních podnikatelských záměrů. Prvním byl záměr s názvem Virtual Lab, který byl založen na možnosti propojení psychologie a managementu s virtuální realitou, a druhý projekt týmu grafiků a programátorů s Jihočeské univerzity s názvem Sever Game Studio prezentoval tvorbu mobilní a deskové hry. Po soutěži vznikl ve spolupráci obou zmiňovaných týmů jihočeský start-up Virtual Lab s.r.o., o kterém jste určitě již slyšeli, o jeho úspěších zcela jistě ještě uslyšíme a těšíme se na ně.

Je to jediný program podpory, kterého jste manažerkou?

Ne, jsem ráda, že se ptáte, protože od února máme v běhu nový projekt s názvem Služby JVTP – Podpora Trendů, zkráceně PoTr, financovaný z ESF programu OP PIK. Jde o podporu, prostřednictvím které můžeme ze 75 % financovat poradenství malým a středním firmám z regionu. Potřebujeme tuto informaci rozšířit mezi co největší počet firem, protože si myslíme, že v této covidové a doufejme, že brzy postcovidové době, bude řada podnikatelů potřebovat restartovat své obchodní a marketingové modely, nastavit nové strategie, firemní procesy, zavádět nové technologické trendy, digitalizovat. A to vše můžeme finančně podpořit až do výše 250 tisíc korun.

Podrobné informace rádi poskytneme a s jednoduchou žádostí pomůžeme osobně nebo vše potřebné je uvedeno na www.inovoucher.cz.

JVTP ve spolupráci s Jihočeským krajem dlouhodobě podporuje také spolupráci firemní a VaV sféry. Nástroj této podpory představí jeho projektová manažerka Jana Moravcová.

Jedná se o program spolupráce Jihočeské podnikatelské vouchery. Za 7 let realizace programu jsme podpořili téměř 100 jihočeských firem celkovou částkou přesahující 11 milionů korun. Podpora je poskytována formou dotace na odborné služby výzkumníků ve výši až 150 tisíc korun na projekt. Právě realizovaný ročník je výjimečný rozšířením programu o možnost spolupráce s expertními poradci v oblasti inovací obchodních modelů, firemních procesů a strategií. Nabídkou rychle dostupné a administrativně nenáročné pomoci jsme mohli alespoň částečně přispět k eliminaci tvrdých dopadů koronavirové krize do hospodářské situace regionu.

Jak? Můžete nám uvést konkrétní případy?
Například poradenství pro společnost První česká hydroenergetická zaměřené na vhodné tržní cílení produktu chlorelového piva pomohlo majitelům rodinného pivovaru při přípravě opětovného nastartování prodejů. Ve spolupráci poradcem Petrem Sobotkou byla zpracována kvalitní cenová strategie, metodika řízení zásob a návrh efektivnějšího rozložení pracovních sil celého týmu, za účelem zvýšení konkurenceschopnosti, obnovy obchodních vztahů, udržení značky produktu a její propagace také v krizových situacích. Další poradenské služby směřovaly do společnosti dataPartner, která přistoupila ke komplexní úpravě systému řízení lidských zdrojů a se kterou v roli poradce organizačně i komunikačně pomohla Mirka Čejková. Společnosti CENTES a KV2 Audio International se zaměřily na optimalizaci firemních procesů prostřednictvím jejich digitalizace a zavedení propojující komunikační a informační infrastruktury. Díky uceleným návrhům Lukáše Grögera a Tomáše Severy budou obě firmy schopné pružně a efektivně reagovat na nenadálé změny situace na trhu.

Spolupráce na úrovni regionálních firem a výzkumných organizací v několika případech přímo cílila na konkrétní pomoc při zvládání pandemické situace, ať už využitím nanovláken společnosti ProNanoTech nebo analýzou antivirových účinků produktů společnosti MycoProgress. Realizována byla ale celá řada zajímavých projektů, nové poznatky a zkušenosti už nyní zúročujeme při realizaci dalších programů JVTP nebo při přípravě zajímavých novinek pro 8. ročník podnikatelských voucherů.

Rozhovor ukončí ředitel společnosti František Mlčák.

„Doufám, že jsme představením našich aktivit zaujali především majitele a manažery jihočeských firem a vzbudili jejich zájem o spolupráci s Jihočeským vědeckotechnickým parkem,“ uzavírá ředitel společnosti František Mlčák.

Hodnocení článku je 76 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky Jihočeský vědeckotechnický park, Jihočeský kraj, podnikatelé, podpora, strategie, projekt, generální ředitel, Jana Moravcová, Mirka Čejková, Petr Sobotka, koronavirová krize, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Jihočeský vědeckotechnický park se ocitl pod palbou otázek z oblasti regionální podpory inovací  |  Společnost  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.