Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekÚterý, 15. června 2021, 14:49
Česko je specifické. Když se řekne slovo developer, lidem naskakuje husí kůže. Developer je vždy záporák. Opravdoví developeři však přistupují k prostorům s respektem a snaží se o kultivaci okolí, vysvětlují investor Jindřich Kukačka a stavitel Michal Weinreb. Kamarádi a úspěšní podnikatelé, Budějčáci, co na rodné jižní Čechy nedají dopustit.
Na první pohled vypadají jako bratři. Narodili se ve stejném městě, věkově je dělí pouhý rok. Přesto se ve svém rodišti nikdy nepotkali. Spojili je až společní kamarádi Honza a Michal (mimochodem také Jihočeši). „Seznámili jsme se při pivu na pražské náplavce a prakticky ihned si osobnostně padli do oka,” začíná s vyprávěním Jindřich Kukačka.
„Máme podobný náhled na svět a podnikání,” přidává se Michal Weinreb. Netrvalo proto dlouho a rozjeli první společný byznys. „Tehdy jsme přitom neměli ani zdaleka tušení, jaký rozsah naše spolupráce nabere,” doplňuje.
Spojením tehdy už velmi úspěšného investora a developera, zakladatele a doposud jediného majitele KPD Group Jindřicha a vysokého manažera ve stavebnictví Michala vznikla v roce 2019 WELKIN stavební - společnost, která po pouhých dvou letech činnosti hlásí roční obrat ve výši 456 milionů korun. „Máme za sebou dokončené projekty za stovky milionů korun a obdobně velké projekty nás ještě čekají. Už nyní máme pracovní plán plný až do roku 2023,” říká Michal.
Za raketovým vzestupem mladé firmy prý stojí mnoho faktorů. „Problémy umíme řešit dynamicky, máme schopnost rychle a efektivně nacházet společná řešení,” vysvětluje Jindřich. „A především stavíme na zkušenostech. Obklopujeme se nejlepšími lidmi v oboru. Základem úspěchu je náš tým,” doplňuje Michal.
„Navíc u nás rozhodně nefunguje klasický vztah developer - stavební firma. Naše projekty nezůstávají v šuplíku. Jsme velmi efektivní v realizaci, projekty dotahujeme do konce a proto v nás mají velké řetězce důveru,” přidává se Jindřich.
Jeho slova potvrzuje letmý pohled na přehled referencí WELKIN stavební. Během posledních (a jediných) dvou let a trhu dokončila společnost hned několik významných projektů - od stavby výrobních či skladovacích hal přes domov pro seniory až po retail parky.
„Díky spolupráci s významnými investory jsme rozšířili svou působnost po celé republice. Aktuálně chystáme například výstavbu bytové rezidence na jihu Čech, v plánu jsou na jihu i další průmyslové a komerční developerské objekty,” vypočítává Jindřich.
Samotné slovo developer je podle Jindřicha a Michala v českém prostředí vnímáno jako sprosté slovo - jako develotr. „Je to smutné, ale mohou za to negativní případy černých staveb, protlačování projektů jen za účelem zisku apod,” připouští Jindřich. „Developerství je přitom také o kultivaci, o rozvoji,” dodává.
Developeři podle něj vdechují nový život zapomenutým brownfieldům a pokud naopak staví na “zelené louce”, snaží se zlepšit život místním. „Součástí každé stavby je i investice do občanské a dopravní vybavenosti. Stavíme chodníky, cyklostezky, kruhové objezdy, parky. Zároveň se však snažíme o co nejmenší stavební zatíženost obce,” vypočítává Jindřich.
Dobrý developer by si přitom měl zakládat na komunikaci s obcí a sousedy. „Snažíme se o vytvoření přátelského prostředí. Zapojujeme zúčastněné do procesu, snažíme se jim naslouchat, vycházet vstříc,” uvádí Michal. Snaha se pak prý vyplácí. „Často se nám stává, že při stavbě například retail parků za námi lidi chodí, ptají se, kdy bude hotovo. Při otevíračkách mají radost,” dodává.
Na druhou stranu, ve vztahu k obchodním partnerům drží prý dobrý developer své slovo, vize a ekonomické zájmy. „Respekt si na trhu získáte schopností nalézat kompromisy a plošné dohody," shodují se oba pánové.
Právě v oblasti tzv. retail parků je skupina KPD Group v současné době jednoznačně nejvýznamnější developerskou společností v republice. „A to především ohromným zkušenostem týmu WELKIN stavební," uznává Jindřich.
Retail parky podle něj představují velmi efektivní řešení poptávky po nakupování. V porovnání s velkými nákupními centry ve středu měst totiž přináší mnoho výhod. „Dnes už lidé nenakupují na půl měsíce dopředu. Jezdí dvakrát, třikrát za týden, což může pro městskou infrastrukturu představovat značnou zátěž,” vysvětluje stavař.
Oproti tomu retail parky stojí většinou na kraji města a často tak reagují na rostoucí městskou aglomeraci. „Lidé v retail parku netráví zbytečný čas. Přijedou, nakoupí, kde potřebují a odjedou. Nezatíží cestováním napříč už tak zasekané město,” říká.
Jako Budějčáci prý dobře ví, co znamená strávit půl dne v kolonách. Na rodné město přitom nedá ani jeden z developerů dopustit. „Jsme Budějčáci tělem i duší. Na jih se moc rádi vracíme,” shodují se.
Platí to prý jak z osobního, tak z pracovního hlediska. Aktuálně mají totiž na jihu Čech rozpracovaných několik projektů. „Naše spolupráce stojí na několika pilířích, na které spoléháme. Jsou to velmi kvalitní projektanti a inženýři, kteří vkládají našim myšlenkám a záměrům ten správný a reálný tvar, dále stavíme na skvělé práci právníků, projektových manažerů, ekonomů, vedení kanceláře, rozpočtového a přípravného oddělení a pak na samotných stavebních mistrech a všech, kteří projektovou dokumentaci dokáží přenést do reálné hmoty," říkají vděčně.
„Spolupracujeme s jihočeskými dodavateli, snažíme se dávat co nejvíce zakázek místním,” dodávají k tomu. „Projekty v našich milovaných jižních Čechách jsou pro nás vždy určitým způsobem speciální. Proto chceme, aby těchto radostí v budoucnu jen přibývalo,” uzavírají.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.