Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 7. července 2021, 09:00
Dát si jídlo z foodtrucku, tedy z auta či karavanu s kuchyňskou vestavbou a výdejním okénkem, dnes už naštěstí neznamená vybírat si mezi langošem, hranolkami nebo klobásou. Doba se posunula. Lidé se nyní jídlem rádi baví, zajímají se a objevují, říká majitel budějckého Foodtrucku Petr Hošek.
V gastronomii není Petr Hošek žádným nováčkem. Několik let provozoval restauraci s penzionem a ačkoliv ho gastro vždy naplňovalo, rozhodl se dát si od oboru na chvíli pauzu. „Čím dál častěji jsem místo starostí o chod restaurace nahrazoval práci personální agentury. Shánět lidi v gastronomii je obrovský problém, vysávalo to ze mě veškerou energii,” začíná s vyprávěním Hošek.
Řekl si, že gastro už nikdy. Dlouho však nevydržel. „Chybělo mi vaření,” usmívá se Hošek. Rozhodl se, že půjde do svého. „Chtěl jsem vařit a nechtěl řešit problémy s hledáním zaměstnanců. Foodtruck pro mě tak představoval naprosto ideální volbu,” popisuje.
Pořídil si dodávku a svépomocí ji začal předělávat na pojízdnou kuchyni. „Díval jsem se na americký trh, kde mají foodtrucky mnohem bohatší historii, a inspiroval se,” říká. Učil se za procesu a po roce a půl vyjel na svou první štaci.
„Poměrně rychle jsem začal poznávat, že street food svět funguje úplně jinak než provoz klasické restaurace,” svěřuje se Hošek. „Začátky jsou hodně o shánění míst a příležitostí, kde se prezentovat,” popisuje Hošek. „Především se člověk musí pozitivně zapsat, zasloužit si jméno u organizátorů různých akcí a festivalů. Nabídnout přidanou hodnotu,” dodává.
Podle Hoška urazila za poslední roky kultura „jídla z auta” ohromný kus cesty. „Dříve si lidé museli vystačit se smažákem, langošem a klobásou z karavanu. Dnes je to jinak, zákazníci chtějí objevovat, bavit se o jídle a jídlem,” prohlašuje spokojeně.
Kvalitativní posun mu vyhovuje. Díky němu může totiž dělat naplno, co na své práci miluje. „Na svatbách a dalších akcích si stavím stůl a grill před auto a připravuji jídlo přímo před lidmi, zapojuji je, snažím se být jim co nejblíž,” přibližuje Hošek. „Baví je to, slyší na to a vrací se,” dodává.
Ačkoliv začátky nebyly jednoduché, dnes už si organizátoři akcí díky předchozím zkušenostem Petra Hoška sami volají. „O víkendech jsem tak na cestách po kulturních akcích všeho druhu - od hudebních přes filmové až po streetfoodové festivaly,” jmenuje Hošek. Každý týden od úterý do čtvrtka pak stojí foodtruck v areálu firmy Štrob na budějcké Okružní ulici.
Nabídka budějckého foodtrucku je podle Hoška velmi flexibilní. „Jedu jak klasické obědové menu, tedy polévku a výběr ze dvou hotovek, tak speciální akce. Lidé si mohou vybrat z české kuchyně i osvědčených streetfoodových klasik,” prozrazuje Hošek.
Menu nesmí nudit a zároveň by si v ní měl vybrat každý to své. Vedle burgerů nebo tortill si tak lidé pochutnají třeba na zeleninovém salátu či dukátových buchtičkách. Specialitou budějckého foodtrucku je pak trhané vepřové v bulce či tortille. „Za tím se lidé hodně vrací,” říká Hošek. Bulky odebírá z malé pekárny kousek od Budějc. „Co jde, to si jinak dělám sám. Včetně hranolek, kroket a dalších příloh,” doplňuje.
Bohaté gastronomické zkušenosti promítá Hošek i do cateringových služeb. Ať už jde o svatbu, oslavu narozenin nebo firemní akci, je připraven vyhovět jakémukoliv přání. „Pro dětské oslavy mohu postavit například palačinkový bar,” říká Hošek.
Žádný problém nepředstavuje ani catering uzpůsobený různým druhům diet. „Sám mám doma manželku s bezlepkovou dietou. Jsem ochoten vyhovět jakýmkoliv nárokům zákazníka,” přesvědčuje.
Během letní sezóny má budějcký foodtruck velmi nabitý program, Hošek se však nenudí ani v zimě. „Pořídil jsem si starý anglický koňský vlek a předělal ho na pojízdnou kavárnu,” směje se. „Pokud se tedy nepotkáme během léta, určitě se stavte na vánočních trzích zahřát polévkou nebo svařáčkem,” zve na závěr budějcký podnikatel.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.