Českobudějovičtí radní tento týden doporučili ke schválení smlouvu, díky které si rozdělí profesionální kluby desítky milionů korun. Pro město to znamená, že se jeho logo a znak objeví na webových stránkách, propagačních materiálech či dresech. Část opozice s tím nesouhlasí.
Jde o model, který není ve městě novinkou. Za názvem "Marketingové služby pro statutární město České Budějovice" se ukrývá významný objem peněz. O něj žádají hokejový Motor, fotbalové Dynamo a volejbalový Jihostroj.
Tyto kluby si rozdělují peníze, díky kterým se prezentuje město. „Rada to doporučila ke schválení. V případě volejbalu je to šest milionů korun, u Dynama to je 12 milionů a zbývajících 22 milionů by zamířilo do Motoru,“ řekl Budějcké Drbně náměstek primátorky Petr Maroš (ODS). Příspěvek je na dva roky.
Pondělí, 5. června 2023, 10:07
Jihostroj prožil společně se svými fanoušky fantastickou jízdu letošním play-off, za což bude klub náležitě odměněn. I díky vybojované stříbrné medaili totiž dostaly České Budějovice náhle možnost podat přihlášku do Ligy mistrů v sezoně 2023/24....
Vedení města se chce díky propagaci zviditelnit. Všechny kluby působí v nejvyšších soutěžích, Jihostroj navíc tento týden oznámil, že bude hrát ve skupinové fázi Ligy mistrů.
„Liga mistrů je sice pro klub poměrně nákladná záležitost, ale tuto nabídku jsme nemohli nevyužít. Myslím, že to je úžasná odměna jak pro nás, tak i naše fanoušky za uplynulou sezonu. Volejbalové město, jakým jsou České Budějovice, si nejlepší klubovou soutěž světa zaslouží a my jsme nadšení, že tuto skvělou zprávu můžeme nyní veřejně oznámit. Věřím, že dokážeme být vyrovnaným soupeřem i těm nejlepším a budeme dobře reprezentovat naše město, kraj i celý český volejbal,“ vzkázal v tiskové zprávě generální manažer klubu Robert Mifka.
Naposledy se tak stalo v sezoně 2019/2020, kdy Jihostroj vyzval slavné italské kluby Civitanova a Trentino nebo turecké Fenerbahce Istanbul.
„Pro nás je to částka významná. Jde o jednu z významných podpor našeho klubu. Jsme rádi, že se teď podpora vrací do výše, kde byla v minulosti. Těší nás, že to takhle dopadlo, pokud věc projde zastupitelstvem, a zároveň se nám díky tomu snadněji s předstihem plánuje rozpočet,“ řekl Budějcké Drbně Mifka a dodal, že se smlouva týká pouze domácích soutěží, nikoliv Ligy mistrů, což je nejsledovanější volejbalová klubová soutěž na světě.
Pro extraligový Motor jde o částku, která tvoří zhruba 10 procent z rozpočtu na jednu sezonu. „Jsme za to moc rádi. Těší nás, že se z toho stal pravidelný zdroj příjmů pro náš klub. Tuším, že to je nyní sedmý a osmý rok, kdy tyhle marketingové či reklamní služby městu poskytujeme. Bez tohoto příspěvku bychom nebyli konkurenceschopni, podpora ze strany měst funguje ve všech extraligových klubech,“ řekl Budějcké Drbně generální manažer Stanislav Bednařík.
„Mně osobně to smysl dává. Tyto kluby velmi dobře reprezentují naše město, jsou sledované a na jejich utkání fanoušci chodí. Pokud je můžeme podpořit a ještě díky tomu mít reklamu, považuji to za správnou věc,“ uvedl Maroš.
Téma se letos již řešilo při jednání zastupitelů, kteří schvalovali vypsání veřejné zakázky. Tehdy proti záměru vystoupila část opozice.
„Ty tři kluby (Motor, Dynamo, Jihostroj, pozn. redakce) či společnosti jsou soukromé a využívají majetek města. Myslím si, že se tam finančních prostředků dává dost a dost. Chápu, že se vše zdražuje, ale vysvětlím vám, proč mi to vadí. Jsem ve sportovní komisi, kde jsou dotační tituly na podporu různých sportovních klubů či akcí. Komise se tam přetahuje o stovky či tisíce korun. Proto se mi zdá 20 milionů korun na marketingové služby jako něco opravdu nemravného,“ řekl opoziční zastupitel Vladan Císler (SPD).
Zakázka podle něj není o podpoře sportu. Maroš uvedl, že by tyto věci nespojoval. Město podle něj chce zvyšovat objem peněz, který míří do sportovního prostředí, což platí nejen pro profesionální kluby. „Toto bych ale nespojoval. Toto jsou marketingové služby s cílem ukázat, že město někdo reprezentuje a my se k tomu hlásíme. Jinde města vstupují přímo do sportovních klubů. Toto je ale veřejná zakázka, nevíme, kdo se do ní přihlásí. My budeme rádi, pokud budou služby využity,“ reagoval.
Pondělí, 3. dubna 2023, 19:00
Celkem 40 milionů korun chtějí rozdělit zástupci Českých Budějovic mezi sportovní kluby. Díky této částce se má logo města objevit mimo jiné na dresech sportovců či vstupenkách na zápasy. Část opozice se záměrem nesouhlasí.
Co přesně je předmětem smlouvy? Předpokládá se mimo jiné uvedení města v názvu sportovního klubu, vyobrazení městského znaku či loga na hráčském dresu, umístění reklamní samolepky na motorových vozidlech klubů či odvysílání audiovizuálních reklamních spotů na domácích utkáních. To jsou některé příklady, které zmiňuje veřejně dostupná důvodová zpráva. Znak a logo města se mají objevit také na vstupenkách či světelných tabulích.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.