Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPondělí, 18. září 2023, 16:12
Několik desítek let už se v Jatvaru s láskou věnují kamenickému řemeslu. Během té doby se rozšířil nejen materiál, se kterým pracují, ale také sortiment, který si od nich jejich zákazníci odvážejí. Nyní prošla firma rozsáhlým rebrandingem. To je ale jediné, co se změnilo. Kvalita, nadšení a hodnoty jsou stále stejné.
Počátky fungování řemeslného kamenictví Velešín sahají až do druhé poloviny minulého století, do roku 1965. Samotná firma Jatvar vznikla v roce 1990, kdy otec Markéty Novákové koupil v privatizaci pomníkářství. Ze zaměstnance se tak stal majitel firmy. Tu po něm později převzala dcera Markéta se svým manželem Pavlem. „Devadesátá léta se v našem oboru nesla v monotónním duchu. Kameníci vyráběli téměř výhradně jen pomníky a hrobky,” vypráví současná majitelka.
Tehdy se podle ní pracovalo zejména s umělým kamenem zvaným teraso. Postupně se ale v Jatvaru začali více zajímat o zpracování přírodních materiálů, jako je žula, pískovec, mramor nebo například onyx. S nákupem nových technologií jdou ruku v ruce nové možnosti opracování například zpracování keramiky a technických kamenů, které jsou v současné době vyhledávány jak architekty, tak investory.
„Také už to není jen o výrobě pomníků nebo hrobek, ale kámen se hojně využívá ve stavebnictví. Nyní vyrábíme schody, parapety, kuchyňské desky nebo obklady do koupelen, včetně velkoformátových desek,“ popisuje Pavel Novák.
Kámen obecně je podle manželů čím dál oblíbenější, zejména mezi lidmi, kteří rádi cestují. „V zahraničí je kámen často využíván jak v interiéru, tak exteriéru. Jeho používání má mnoho výhod, je ale důležité zvolit správný druh na daný výrobek. Dokáže velmi dobře držet okolní teplotu, je odolný, vyžaduje minimální údržbu a mimo jiné působí nesmírně elegantním a nadčasovým dojmem,“ popisuje Pavel Novák.
Protože chtějí jít v kamenictví s dobou nejen co se výroby týče, prošla značka rozsáhlým rebrandingem. „Náš původní plán byl učesat web a lépe ho propojit s ostatními komunikačními kanály, jako jsou například sociální sítě. S tím pak ale přišla myšlenka celkového proměny, abychom vše prezentovali pod ucelenou značkou,“ vysvětluje Novák.
Během let se totiž název firmy nijak neměnil, podoba loga ale ano. Různé barvy, fonty nebo zakroucení. Nyní se ale ustálil na jednoduchém textu s výraznějším J a tmavě zelenou barvou. „Ten nápad se nám líbil, zelená nám přijde nadčasová a působí čistým dojmem. Podle ohlasů to tak zatím vnímají i naši zákazníci,“ směje se Pavel Novák.
Oba majitelé ale zároveň zdůrazňují, že je to jediné, co se ve firmě změnilo. „Oblékáme sice firmu do nového kabátu, z kamene pro naše zákazníky ale i nadále tvoříme se stejným nadšením, hodnotami a smyslem pro tradici,“ uzavírá Markéta Nováková s tím, že ve Velešíně přivítají všechny zákazníky, kteří si chtějí domácnost oživit hezkým kamenem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.