PardálOVO bezové, míchaná novinka z budějckého piva

Pivovar Budějovický Budvar dnes dopoledne představil zbrusu nový produkt, který bude od 1. dubna k dostání pod značkou PardálOVO bezové. Nápoj obsahující 2% alkoholu vznikl smícháním piva Pardál Echt se sirupem YO z bezových květů a neobsahuje umělá barviva ani chemické konzervanty.

Zbrusu nové ovocné pivo začalo vznikat už v září roku 2011, kdy se budějcký pivovar rozhodl reagovat na pokles výroby a spotřeby piva v letech minulých, naopak poptávka mladé generace po míchaných nápojích stále rostla. Jenom za minulý rok se v České republice prodalo 203 tisíc hektolitrů radleru!

Pivovar se rozhodl, že pro svůj nový produkt využije značku Pardál. „Vzhledem k tomu, že Budweiser Budvar je prémiovou značkou piva, nechtěli jsme ho stahovat do oblasti míchaných nápojů,“ uvedl ředitel pivovaru Jiří Boček.

V laboratořích Budějovického Budvaru bylo zpočátku degustováno přes 60 různých kombinací. A protože Pardál byl před lety vyvinut ve spolupráci se spotřebiteli, Budvar se rozhodl zapojit do vzniku nového nápoje pijáky i tentokrát.

„Díky tajnému projektu XY bylo v malých jihočeských městech osloveno více než 200 lidí, kteří mají nejvíce kamarádů a rozhodně nelenoší doma u televize. Z nich jsme 80 mužů a 20 žen společně s dvaceti členy takzvané Pardálovy party pozvali na ladění nového pivního nápoje,“ uvedla brand manažerka značky Pardál Alena Mazancová.

Dva z ladičů PardálOVO - Roman Španiller z Českého Krumlova a Sandra Siebenstichová z Lišova - navíc propůjčili svou tvář do celoplošné reklamní kampaně.

Další ladění pak probíhalo i v domácnostech, a tak se do projektu celkem zapojilo takřka tisíc konzumentů. Mezi příchutěmi maliny, citrónu a bezového květu nakonec jasně zvítězila ta poslední.

Reklamní slogan ´Vyladili jsme ho tak, aby nás bavil oba´ dokazuje, že vzniklo pivo, které by mělo chutnat jak mužům, tak i ženám. „Přestože je na trhu zařazené mezi ovocná piva, vzhledem k použití květů černého bezu se jedná o pivo bylinkové,“ vysvětlil specialista z oddělení výzkumu Petr Košin s tím, že černý bez má antibakteriální a protizánětlivé účinky, stimuluje činnost ledvin, usnadňuje vykašlávání a zajišťuje očistu organismu.

Díky užití piva Pardál Echt má nápoj silní pivní charakter, zpočátku je ale charakteristický vůní právě květu černého bezu. Chuť je nejprve sladko-hořko-kyselá se štiplavým řízem, po odeznění prvního vjemu nastupuje hořká pivní chuť, která nabádá k dalšímu napití.

Pěnivost je podobná pivu, zlatavá barva připomíná světlé pivo se slabým zákalem. Energetická hodnota PardálOVO bezového činí 135 kJ na 100 mililitrů. Budějovický Budvar očekává, že v letošním roce prodá 10 250 hektolitrů tohoto nápoje.

„Nechtěli jsme jen slepě kopírovat, a tak jsme se vydali vlastní cestou hledáním nových řešení a způsobem odlišení,“ připomněl ještě ředitel Budvaru Jiří Boček.

PardálOVO bezové bude k dostání v nadnárodních a národních obchodních řetězcích, maloobchodem, na čerpacích stanicích, ve velkoobchodech i gastronomii v půllitrových láhvích nebo plechovkách. Doporučená maloobchodní cena je 13,90 Kč za láhev, plechovka bude stát 15,50 Kč. Prodávat se bude i na Slovensku.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky PardálOVO bezové, nový míchaný nápoj, Budějovický Budvar, pivo, květ, nápoj, Jiří Boček, Pardál, Česko, Slovensko

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.