Pivovar Budějovický Budvar dnes dopoledne představil zbrusu nový produkt, který bude od 1. dubna k dostání pod značkou PardálOVO bezové. Nápoj obsahující 2% alkoholu vznikl smícháním piva Pardál Echt se sirupem YO z bezových květů a neobsahuje umělá barviva ani chemické konzervanty.
Zbrusu nové ovocné pivo začalo vznikat už v září roku 2011, kdy se budějcký pivovar rozhodl reagovat na pokles výroby a spotřeby piva v letech minulých, naopak poptávka mladé generace po míchaných nápojích stále rostla. Jenom za minulý rok se v České republice prodalo 203 tisíc hektolitrů radleru!
Pivovar se rozhodl, že pro svůj nový produkt využije značku Pardál. „Vzhledem k tomu, že Budweiser Budvar je prémiovou značkou piva, nechtěli jsme ho stahovat do oblasti míchaných nápojů,“ uvedl ředitel pivovaru Jiří Boček.
V laboratořích Budějovického Budvaru bylo zpočátku degustováno přes 60 různých kombinací. A protože Pardál byl před lety vyvinut ve spolupráci se spotřebiteli, Budvar se rozhodl zapojit do vzniku nového nápoje pijáky i tentokrát.
„Díky tajnému projektu XY bylo v malých jihočeských městech osloveno více než 200 lidí, kteří mají nejvíce kamarádů a rozhodně nelenoší doma u televize. Z nich jsme 80 mužů a 20 žen společně s dvaceti členy takzvané Pardálovy party pozvali na ladění nového pivního nápoje,“ uvedla brand manažerka značky Pardál Alena Mazancová.
Dva z ladičů PardálOVO - Roman Španiller z Českého Krumlova a Sandra Siebenstichová z Lišova - navíc propůjčili svou tvář do celoplošné reklamní kampaně.
Další ladění pak probíhalo i v domácnostech, a tak se do projektu celkem zapojilo takřka tisíc konzumentů. Mezi příchutěmi maliny, citrónu a bezového květu nakonec jasně zvítězila ta poslední.
Reklamní slogan ´Vyladili jsme ho tak, aby nás bavil oba´ dokazuje, že vzniklo pivo, které by mělo chutnat jak mužům, tak i ženám. „Přestože je na trhu zařazené mezi ovocná piva, vzhledem k použití květů černého bezu se jedná o pivo bylinkové,“ vysvětlil specialista z oddělení výzkumu Petr Košin s tím, že černý bez má antibakteriální a protizánětlivé účinky, stimuluje činnost ledvin, usnadňuje vykašlávání a zajišťuje očistu organismu.
Díky užití piva Pardál Echt má nápoj silní pivní charakter, zpočátku je ale charakteristický vůní právě květu černého bezu. Chuť je nejprve sladko-hořko-kyselá se štiplavým řízem, po odeznění prvního vjemu nastupuje hořká pivní chuť, která nabádá k dalšímu napití.
Pěnivost je podobná pivu, zlatavá barva připomíná světlé pivo se slabým zákalem. Energetická hodnota PardálOVO bezového činí 135 kJ na 100 mililitrů. Budějovický Budvar očekává, že v letošním roce prodá 10 250 hektolitrů tohoto nápoje.
„Nechtěli jsme jen slepě kopírovat, a tak jsme se vydali vlastní cestou hledáním nových řešení a způsobem odlišení,“ připomněl ještě ředitel Budvaru Jiří Boček.
PardálOVO bezové bude k dostání v nadnárodních a národních obchodních řetězcích, maloobchodem, na čerpacích stanicích, ve velkoobchodech i gastronomii v půllitrových láhvích nebo plechovkách. Doporučená maloobchodní cena je 13,90 Kč za láhev, plechovka bude stát 15,50 Kč. Prodávat se bude i na Slovensku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.