Čtvrtek, 23. srpna 2012, 20:32
Tak co, moji milí Drbňáci, je vám taky takové teplíčko? Mně děsný! A tak jsem si zašla pěkně na jedno orošený. Je to paráda, když sedíte na zahrádce pod korunami stromů a před vámi číšník lije do sklenice zlatavý orosený mok. Přesto mi tu ale něco nehraje. Ano, tvar půllitru s logem Budějovického Budvaru mi opravdu nehraje.
Pak jsem si vlastně vzpomněla, že Budvar začal na trh uvádět své úplně nové nápojové sklo. Jeden z největších českých pivovarů tak má nyní zcela ucelenou designovou řadu půllitrů, sklenic i pohárků.
„Ze skla se musí dobře pít, musí se dobře držet, číšníkům se na tácech nesmí převracet, musí dobře vypadat a dát pivu jeho osobní charakter,“ vysvětluje hotovou alchymii při vymýšlení nových skel Rober Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru.
„Proč jsme sáhli k výměně nápojového skla? Stávající sklenice vznikaly postupně od devadesátých let minulého století a jejich styl byl nejednotný. A tím pádem ani nebylo jednotné vnímání zákazníka o naší značce. Chápeme redesign pivního skla jako další důležitou etapu v naší firmě. Design našich sklenic by neměl být rozhodně nudný a nikde jinde viděný,“ dodává Chrt.
Za jeden jediný rok dá Budvar do oběhu po hospodách, restauracích, hotelech a podobně přibližně 650 tisíc nových sklenic a půllitrů. A životnost jedné z nich se počítá zhruba na rok. Nový design nápojového skla vyšel Budvar na 165 tisíc euro.
Jak tedy nové sklo vypadá? To vám ráda řeknu (i ukážu), protože už se vám určitě na dobré budějcké pivíčko sbíhají sliny. Je to tak?
Nový styl všech sklenic, pohárků i půllitrů, kterým odborníci říkají džbánky, vypadá asi tak, jako byste na sebe postavili dva staré dřevěné pivovarnické sudy. Prolis na sklech také připomíná písmeno B, což je jedna ze značek Budvaru. Skla se vyrábějí s uchem, bez ucha, třetinky či pohárky s nožičkou. Autorem je sochař, známý architekt Rony Plesl.
„Jediným trendem v designu jsou dnes emoce. Je tu tedy něco, co ještě na českém trhu nikdy nebylo. Dokonce musím pochválit Budvar, že mne pořád tlačil do větší avantgardnosti. Chtěli jsme, aby lidé o novém skle přemýšleli. Ano, bude to možná pro pivaře něco šokujícího, ale to jsme přesně chtěli a zamýšleli,“ povídá ke svým nápadům renomovaný architekt.
„Kromě designu je tu i prolis, za který se sklenice perfektně drží. Uzavírající tvar v horní části sklenice také perfektně drží pěnu,“ dodává architekt Plesl, mimochodem držitel prestižní ceny Czech Grand Design.
Nové sklo bude také pomůckou pro hostinské a číšníky, kteří s ním přijdou denně do styku. Barva loga Budvaru totiž rozlišuje, na které druhy piv je sklo určené. Zelené béčko je na nealko pivo, zlatavý odznak pak na kroužkovaný ležák a červené logo pak na ostatní desítky či dvanáctky.
Jediný tuplák do celé řady nezapadá tvarem, ale jen potisky. A to hlavně proto, že výroba formy na tupláky by nebyla ekonomická, vždyť jich Budvar ročně objednává jen 1500 kusů. Budvaru sklenice dodává firma SAHM.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.