Počasí dnes4 °C, zítra4 °C
Pondělí 11. listopadu 2024  |  Svátek má Martin
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Jaký má být budoucí učitel anglického jazyka? Otázku řeší v těchto dnech na půdě Filozofické fakulty Jihočeské univerzity studenti a pedagogové z pěti evropských zemí

PR článek

Ve dnech 19. až 28. září 2021 pořádá Filozofická fakulta Jihočeské univerzity (FF JU) intenzivní studijní program v rámci projektu Teachers of English for Future Europe (TEFE). Programu se účastní 45 delegátů ze čtyř dalších evropských univerzit složených ze studentů učitelství, školitelů učitelů a pedagogů

V pondělí 20. září v 9:00 přivítali účastníky programu doc. PaedDr. Radka Závodská, Ph.D., prorektora pro zahraniční vztahy Jihočeské univerzity, a doc. PhDr. Ondřej Pešek, Ph.D., děkan FF JU. Následovalo úvodní slovo, které přednesla Ing. Veronika Schmidtová z MŠMT ČR na téma internacionalizace českého vysokého školství. V odpoledních hodinách účastníky v obřadní síni českobudějovické radnice přivítal také náměstek primátora Ing. Viktor Vojtko, CSc.

Dalším hostem bude v pátek 24. září doc. Mgr. Natalia Orlova, CSc., která akci TEFE ISP01 obohatí přednáškou "Rámec integrace EPOSTL do vzdělávání studentů a učitelů". V přednášce promluví na téma rozvoje kompetencí učitelů angličtiny v mezinárodním kontextu.

V rámci intenzivního studijního programu se delegáti zúčastní kombinace přednášek a workshopů zaměřených na téma „Jaký má být budoucí učitel anglického jazyka?“. Partnerské univerzity se společně shodují: „Pro budoucího učitele by měla být učitelská profese kariérou, nejen zaměstnáním. Učitel anglického jazyka by přirozeně měl mít možnost a být schopný vyučovat nejen ve své zemi, ale také v zahraničí. K tomu budoucí učitel anglického jazyka potřebuje mít nejen výbornou znalost angličtiny, ale také globální kompetence, které ho učiní zaměstnatelným v širším evropském kontextu. Podpora v získávání těchto kompetencí nejen vytváří budoucím učitelům lepší pozici na pracovním trhu, ale také z nich činí učitele, kteří jsou otevřenější a vnímavějšími vůči studentům celkově, zejména pak vůči studentům, kteří pocházejí z různých sociokulturních prostředí.“

V současné době je obtížné vykonávat učitelskou profesi jinde než v té zemi, ve které bylo požadované vysokoškolské vzdělání dosaženo. Hlavním argumentem je odlišnost učitelského vzdělávání právě v kontextu povinné učitelské praxe a dovedností, které během praxe studenti skutečně získávají. Cílem projektu je proto usilovat o mobilitu i zaměstnatelnost budoucích učitelů angličtiny prostřednictvím internacionalizace pedagogické praxe.

Mgr. Helena Lohrová, PhD., jedna z vedoucích projektu, k tomu uvedla: „Pro Jihočeskou univerzitu je zapojení se na evropské úrovni do takto prakticky koncipovaného projektu mimořádný úspěch. Kolegové z Německa, Polska, Slovenska a Španělska se zúčastní našeho společného Intenzivního studijního programu osobně a Velká Británie se připojí virtuálně. Budeme diskutovat o tom, jak může internacionalizace pedagogické praxe ovlivnit mobilitu a zaměstnatelnost nových učitelů angličtiny, a jakým způsobem nejlépe vybudovat portfolio TEFE internacionalizačních aktivit, které budeme moci v budoucnu zaintegrovat do studijních programů napříč všemi partnerskými institucemi. Upřímně, první rok projektu byl kvůli Covidu náročný a prověřil naše technické dovednosti na maximum. Veškerá práce probíhala online ve virtuálním prostředí. Tato akce je důležitým milníkem v naší práci a realizace je též výsledkem notné dávky společného snažení. Máme možnost poprvé naplno a „naživo“ do myšlenky projektu zapojit naše studenty, budoucí učitele anglického jazyka. Všichni delegáti jsou plně covid očkovaní a pro příjezd do ČR splňují všechna potřebná nařízení, aby byla zajištěna bezpečnost všech, kteří se programu účastní."

V rámci seznamování se s praxí budou mít delegáti především jedinečnou příležitost navštívit hodiny angličtiny na partnerských školách v Českých Budějovicích. Tam se zúčastní náslechů ve výuce, které budou mít následně možnost reflektovat v sérii plánovaných workshopů. Program nezapomene ani na letmé seznámení účastníků s krásami regionu. Delegáti navštíví státní zámek v Českém Krumlově a ochutnají proslulé českobudějovické pivo.

Kromě toho budou delegáti pracovat na rozvoji a využívání webové platformy www.tefe.online pro spolupráci (Collaborative Online International Learning). COIL budou delegáti využívat k další spolupráci ve svých mezinárodních studentských pracovních skupinách a přispívat tak k celkovému směřování projektu. Tato platforma rovněž usnadní interakci a společnou práci s virtuálními účastníky. Získané zkušenosti účastníci ISP01 jistě ocení nejen při přípravě výstupů projektu, ale zejména ve svém budoucím profesním životě.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky Jihočeská univerzita, Filosofická fakulta, Teachers of English for Future Europe, angličtina, Filozofická fakulta Jihočeské univerzity, projekt, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Česko, přednáška, Veronika Schmidt, Ministerstvo školství, mládež

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Jaký má být budoucí učitel anglického jazyka? Otázku řeší v těchto dnech na půdě Filozofické fakulty Jihočeské univerzity studenti a pedagogové z pěti evropských zemí  |  Vzdělání  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.