čtvrtek 19. května 2022 Ivo

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

POP je nový předmět, který se na Obchodní akademii vyučuje již druhým rokem

PR článek

Jak se dělá byznys si na vlastní kůži můžou vyzkoušet žáci oboru Obchodní akademie v předmětu POP neboli Podnikání v praxi. Pod záštitou společnosti Junior Achievement si nejprve založí studentské firmy, pak vypracují podnikatelský záměr, rozdělí se do jednotlivých oddělení, ustanoví si svého ředitele a začnou podnikat.

Druhák jako přípravná fáze

Druháci spolupracovali v loňském roce intenzivně s Pekárnou Srnín na novém konceptu prodejny v ulici Husova v ČB. Dávali si za cíl zlepšit ziskovost prodejny tím, že se stávající místo prodejny zatraktivní, aby se zvýšil počet zákazníků, kteří se budou rádi vracet nejen za nákupem čerstvého pečiva, ale i za příjemným posezením v mini kavárně, která je součástí prodejny. Záměr budoucích podnikatelů se podařilo naplnit – prodejna zrealizovala na návrh studentů nový vchod s velkou výlohou přímo z ulice Husova, čímž láká pozornost nových zákazníků, a zisky zcela určitě porostou.

Ve třeťáku podnikáme naostro

GOLDEN HANDS

„V době, kdy nás kontaktovali studenti z Obchodní akademie, České Budějovice, Husova 1 jsme tak úplně nepočítali s nástupem další vlny covidu. Ale zrušit tohle plánované setkání s nimi jsme nechtěli. Věřili jsme v zodpovědný přístup všech zúčastněných a pro studenty jsme připravili zážitkový seminář o našich službách,“ říká o začátku spolupráce se studentskou firmou Golden Hands zástupce Autis Centra v ČB.

Následoval charitativní blešák spojený s prodejem výrobků z dílny Autis Centra, který studentská firma uspořádala v tělocvičně školy během adventu. Mezi žáky a učiteli bylo vybráno neuvěřitelných 13 111 korun. Zástupci firmy společně s paní ředitelkou Lenkou Kubátovou slavnostně předali symbolický šek a peníze na pomůcky pro svěřence Autis Centra před vánočními svátky.

EKOŠ
Kdy začít s budováním vztahu k našemu okolí? Kdy je ten správný čas pro vedení k zodpovědnosti k přírodě a prostředí, ve kterém žijeme? Tyto otázky si kladli žáci, kteří založili studentskou firmu se záměrem vzdělávat naše nejmladší v oblasti třídění odpadu. Společnost EKOŠ si dala za cíl motivovat děti v předškolním věku prostřednictvím speciálního časopisu a her, jak se starat o zdraví planety a životní prostředí. Momentálně studenti pracují na přípravě interaktivního časopisu, který by měl zábavnou formou učit děti, jak správně třídit odpad.

Hodnocení článku je 82 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky Obchodní akademie, škola, POP, Podnikání v praxi

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.