Smlouvu o založení společného pracoviště Vysoké školy technické a ekonomické a společnosti JIKORD, která je koordinátorem veřejné autobusové a železniční dopravy v Jihočeském kraji, podepsali dnes jejich představitelé, rektor Marek Vochozka a ředitel Jiří Borovka.
Společné pracoviště, které vznikne od ledna 2014 a bude sídlit v areálu VŠTE, představuje výjimečný projekt, který studentům především z oboru Technologie dopravy a přepravy umožní podílet se bezprostředně na řešení reálných problémů.
Pilotním úkolem se stane analýza efektivnosti zavedení integrovaného dopravního systému v jižních Čechách. Tento úkol určila rada Jihočeského kraje. Právě kraj je zřizovatelem společnosti JIKORD.
„Škola se postará o technické a technologické zázemí. Budou zde dva zaměstnanci, kteří povedou studenty a akademiky při řešení zadání. A existovat bude i pětičlenná odborná skupina expertů, která bude vyhodnocovat jednotlivé kroky a určovat směr a harmonogram, kontrolovat, poskytovat zpětnou vazbu,“ vysvětluje Jiří Borovka, ředitel společnosti JIKORD.
„Jako polytechnická, profesně na region zaměřená škola tento přímý kontakt s praxí velmi vítáme. Studentům umožňuje se po absolvování co nejrychleji uplatnit na trhu práce. Díky Memorandu o spolupráci, které jsme s krajem uzavřeli v říjnu, se nám nabízí řada možností, a to nejen v dopravě, ale i stavebnictví nebo strojírenství,“ uvedl rektor VŠTE Marek Vochozka.
Podle Jiřího Borovky představuje integrovaný dopravní systém téma s velkou ambicí. Hodně skloňované, ale zatím bez definitivního rozhodnutí. „Proto je analýza tak důležitá. V Kraji Vysočina po jejím dokončení politici nakonec rozhodli, že systém integrované dopravy nezavedou. Vždy se musí vědět, co nás bude stát, kdo ho bude využívat a kdo to bude platit. Právě to analýzy efektivity ukážou. Každý kraj má prostě jiné podmínky než třeba Brno nebo střední Čechy,“ vysvětluje šéf JIKORDu.
Společné pracoviště bylo zřízeno na dobu neurčitou a školu v něm bude zastupovat Katedra dopravy a logistiky, vedená docentem Rudolfem Kampfem.
Pilotní úkol skončí k poslednímu prosinci 2014 tak, aby vedení kraje mohlo o další budoucnosti Integrovaného dopravního systému v dopravní obslužnosti území rozhodnout začátkem roku 2015.
Napsal Zdeněk Zuntych
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.