Úterý 15. května bylo celorepublikovým dnem zdravotnické záchranné linky 155. Kromě klasického telefonního čísla mohou lidé v případě nouze využívat také mobilní aplikaci, která je oproti telefonátu mnohem přesněji zaměřitelná. S přivoláním sanitky Budějčáci zkušenosti mají, umí i poskytnout první pomoc. Většina z nich si také myslí, že by práci dispečera na lince 155 zvládla.
Linku 155 jsem už musela využít několikrát. Asi si umím představit, že bych měla na dispečinku linky 155 pracovat. První pomoc bych taky určitě zvládla.
Já jsem naštěstí záchranku sobě ani nikomu jinému ještě nikdy volat nemusel. A vůbec jsem neměl tušení, že existuje i alikace, která slouží k přivolání pomoci. Neumím si představit tuto práci dělat, mám radši fyzický než telefonický kontakt s lidmi. První pomoct samozřejmě poskytnout umím.
Na linku 155 jsem zatím ještě nikdy volat nemusela. Nezajímám se moc o aplikace, takže jsem ani neměla tušení, že nějaká taková pro přivolání pomoci existuje. Pracovat jako dispečerka bych asi snad zvládla. Studuji psychologii, takže věřím, že bych to dala. První pomoc bych zvládla, to už mám bohužel vyzkoušené. Jednou se mi stalo, že vedle mě zkolabovala paní a já jsem byla jediná, kdo se jí snažil hned pomoct, až potom přivolal někdo sanitku.
Sanitku už jsem jednou volat musela. O aplikaci vůbec nevím, ale nemám ani chytrý telefon, takže bych ji asi stejně využít nemohla. Práce dispečera musí být podle mě strašně náročná. Když jsem tam volala já, byla jsem ve velkém stresu. Možná si umím představit, že bych tu práci dělala, ale upřímně bych asi nechtěla. První pomoc bych určitě poskytnout zvládla.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.