sobota 8. května 2021 Statní svátek

Jedná se o blog, názory redakce se nemusí s názory autora shodovat.

Kruhový objezd Okružní: Může být ještě hůř

Všeobecná dopravní situace v Českých Budějovicích je žalostná. Jízda po rozbité Rudolfovské ulici dává zabrat tlumičům každého automobilu a veškerá doprava z dálnice D3 stále vede kvůli rozestavěnému obchvatu přes město. Dopravní výzvy ale začínají již na kruhovém objezdu na Okružní ulici. Neefektivnost dopravního řešení kruhového objezdu potvrzuje například každodenní tvoření dlouhých kolon a několik desítek dopravních nehod ročně .

Původní kruhový objezd před podzimem roku 2017 umožňoval rychlý průjezd řidičům, kteří přijížděli z Pražské a Rudolfovské ulice. Nové změny snížily počet pruhů z těchto směrů ze dvou na jeden a situaci spíše zhoršily. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) slibovalo vybudování bypassu směrem k D3. Ten měl být dokončen v polovině roku 2020, ale ani v polovině roku 2021 není po bypassu vidu ani slechu. Kladl jsem si tedy otázku: „Proč se po změnách, které dělají jízdu po kruhovém objezdu ještě nebezpečnější, nevrátila situace do původního stavu?". Odpověď na mou otázku jsem objevil ve vyjádření vedoucího oddělení přípravy českobudějovické pobočky ŘSD Jana Kudrleho z května 2019: „Nemyslím si, že okružní křižovatka je v současné době nebezpečná, ale řidiči bohužel na okružních křižovatkách neumí jezdit". Tím se vše vysvětluje.

Dopravu jistě nevylepší ani výstavba technologického parku VGP, kvůli které bude od 26. dubna do 31. května 2021 Okružní ulice částečně uzavřena. V samotné výstavě technologického parku není problém, ale příjezd stavební techniky na toto místo se pravděpodobně neobejde bez použití kruhového objezdu. Za těchto podmínek se zákonitě zvýší hustota a sníží plynulost dopravy. Této křižovatce se bude zejména v budoucích měsících radno vyhnout.

Ale jak se říká: „Ještě nikdy nebylo tak hrozně, aby nemohlo být ještě hůř". Usuzuji podle toho, že zodpovědné osoby z ŘSD naštěstí ještě nenapadlo přidat na tento kruhový objezd semafory, jako je tomu v Jihlavě. Nebo také mohlo někoho napadnout zbudovat „magický kruhový objezd" jako v Anglii ve městě Swindon, který je v podstatě sedm kruhových objezdů v jednom. Nezbývá nic jiného než jen doufat, že se podaří dokončit stavbu vysněného obchvatu bez jakýchkoliv komplikací, který pro nás v tuto chvíli představuje jediné řešení zoufalé dopravní situace nejen na této křižovatce.

Hodnocení článku je 92 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři

Štítky komentář, kruhový objezd, Okružní

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zipe Pezi

Zničená krajská veřejná doprava problém ještě umocňuje. Po kraji nelze cestovat jinak, než autem.Kdo je zvyklý na normální příměstskou dopravu, třeba kolem Plzně, tak má tady smůlu. Musí společně s kolektivem hezky autem.

středa, 5. května 2021, 13:11

Badaxe Kocour

Zrovna ten kruháč ve Swindonu (jsou ještě další 2 podobné) je docela chytré zařízení, které vám umožní výrazné zkrácení, když chcete jet do ulice vedle, ale v protisměru jízdy na hlavním kruhu. Před lety asi deseti jsem si ho byl schválně projet a je to docela fajn, pokud si samozřejmě zvyknete, že se jede opačně než u nás (kvůli jízdě vlevo by to ani jinak nešlo) a máte představu jak to funguje. Jen z tabule před ním, by to asi vyplašený motorista z kontinentu nedal :-) A za sebe mohu doporučit, pokud jste v okolí stojí to za to. Rozhodně lepší než jízda v Paříži na Place de Concord :-( Kruháč ve Swindonu není pro kamiony, nevešly by se, ale jinak by možná docela vyřešil část problémů, kdy auto z dálnice potřebuje ke Sfinxu a zbytečně objíždí celý kruh, čímž ho ucpává třeba těm od Pražské.

pátek, 30. dubna 2021, 10:08

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.