Počasí dnes21 °C, zítra21 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

SERIÁL: Budějcké zastupitelstvo v poločase - 2. díl

Od komunálních voleb v říjnu uplynuly již dva roky, a tak Budějcká Drbna znovu prostřednictvím několika otázek nabídla zastupitelům města možnost rekapitulovat dalších dvanáct měsíců jak vlastní zastupitelské činnosti, tak i celkového působení budějcké samosprávy.

Možnost vyjádřit se dostalo všech 45 zastupitelů, využila ji však necelá třetina z nich. Ve druhém pokračování seriálu vám přinášíme odpovědi, které přišly v pořadí jako třetí a čtvrté - od Davida Slámy a Jiřího Šestáka z HOPB.

Bc. David Sláma (HOPB) & Mgr. Jiří Šesták (HOPB)

Kterou budějckou událost v uplynulých dvanácti měsících považujete za nejvýznamnější?

DS: „Otevření dalšího úseku takzvané Zanádražní komunikace, etapa 1.2.; vydání stavebního povolení na úsek dálnice D3 Borek - Úsilné. Rekonstrukce řady komunikací.“
JŠ: „Změny v dopravním systému, které řeší sice dílčím způsobem, ale s významnou perspektivou celkového zlepšení, automobilovou i hromadnou dopravu.“

Jaké byly vaše konkrétní zastupitelské aktivity v období říjen 2011 až říjen 2012?

DS: „Zejména aktivity v rámci činnosti v dopravním podniku a kontrolní aktivity v rámci Kontrolního výboru Zastupitelstva města.“
JŠ: „Orientoval jsem se především na oblast kultury. A to jako podpora konference o kreativních průmyslech, podpora vzniku strategického plánu rozvoje kultury, oživení Kulturního domu Slavie.“

Daří se podle vás plnit volební sliby z roku 2010?

DS: „Ano, viz. plnění koaliční smlouvy, které je dostupné na internetových stránkách města.“
JŠ: „Z velké části ano.“

Výstavba koncertní haly Rejnok - ano nebo ne?

DS: „Pokud se na investiční záměr najde soukromý subjekt, který bude ochoten a schopen objekt provozovat, pak ano. Finanční podpora z městského rozpočtu (investice či provozu) je pro mne těžko představitelná.“
JŠ: „Podporuji ho, pokud se podaří tento projekt realizovat mimo městský rozpočet. A to jak jeho zhotovení, tak i jeho provoz. Celý projekt by získal na významu, kdyby se jeden ze sálů proměnil na sál divadelní pro operní a baletní provoz. To by bylo velice žádoucí a ekonomicky reálnější.“

Výstavba nové Sportovní haly - ano nebo ne?

DS: „Ano. V přiměřené ekonomické náročnosti vzhledem k rozpočtu města. Ideálně se zachováním stávajícího objektu a budoucího využití jako tréninkového prostoru, poptávka v současné době není jedním prostorem uspokojena.“
JŠ: „Ano.“

Výstavba multifunkčního domu Diamant v lokalitě u Mánesovy ulice - ano nebo ne?

DS: „Patrně je myšlen objekt ´Modrá hvězda´ v prostoru křižovatky Mánesova - Lidická. K tomuto záměru se stavím negativně. Do lokality by přineslo zejména negativní dopravní zatížení i zhoršení podmínek pro bydlení v okolí včetně problémů s parkováním.“
JŠ: „Podpořil jsem přes některé výhrady, které k tomuto projektu chovám.“

Rozšiřování sítě cyklostezek - ano nebo ne?

DS: „Ano, zejména se zaměřením na jejich návaznost. Cyklostezky nejen jako forma turistické infrastruktury, ale jako městské komunikace pro dopravu obyvatel do práce, škol atd.“
JŠ: „Určitě ano. Ale bezpečných, kde se cyklisti nedostávají do neuralgických bodů s automobilovou dopravou, či zase naopak neohrožují chodce.“

Vybudování ´tunelu´ (podjezdu) z Nádražní do Dobrovodské ulice, v rámci projektu takzvané Zanádražní komunikace - ano nebo ne?

DS: „V současné době kvůli investiční náročnosti považuji za nereálné, nicméně jsem jednoznačně pro ponechání jako rezervy v územním plánu města.“
JŠ: „Určitě ano.“

Omezení průjezdnosti ulice Rudolfovská a Husova v souvislosti s koridorem MHD - ano nebo ne?

DS: „Nejsem jednoznačným příznivcem navrhovaných opatření, zejména z důvodu přelivu dopravního zatížení do okolních lokalit, které mají charakter rezidenčních oblastí. Nicméně je potřeba si uvědomit, že obecným trendem, který se uplatňuje v západní Evropě, je preference městské hromadné dopravy. České Budějovice mají bohužel díky svému urbanistickému rozložení málo širokých ulic, kam by šlo paralelní umístění bus pruhů i pruhů pro auta. Z tohoto důvodu je nutné zajít k určitým restriktivním opatřením, nicméně musejí být doprovázeny i nabídkou adekvátní alternativy. To v případě omezení odbočení z ulice Na Sadech, byť ve vymezených časech, nespatřuji.“
JŠ: „Podporuji větší preference hromadné dopravy. Město, zvláště v historickém středu, nedokáže absorbovat neustále se zvyšující individuální automobilovou dopravu. Jsme historické město s veškerými klady i zápory. A není jiná možnost než to akceptovat. K tomu patří i omezení individuální automobilové dopravy v centru, podpora MHD a cyklostezek.“

Kdy a jak bude dořešena kauza ´azbest v májských školách´?

DS: „Nedokážu posoudit. Každopádně je nutné zabránit do budoucna opakování takovéto situace.“
JŠ: „To je otázka pro jednotlivé resortní náměstky.“

Jak hodnotíte koncepci kultury města?

DS: „Pokud je mi dobře známo, koncepce kultury se teprve zpracovává. Nicméně pozoruji a kvituji oživení města, nárůst nejrůznějších kulturních akcí v neposlední řadě kvalitativní posun v trzích na náměstí.“
JŠ: „Koncepce kultury nemůže vzniknout během jednoho dvou let. Je to neřešený problém, vyžadující dlouhodobější diskuse i zpracování. Nicméně je velmi dobře, že se diskusní prostor již otevřel a souběžně s přípravami vzniká celá řada zajímavých projektů jak v městem zřizovaných institucích, tak i v oblasti ´nezávislé´ kultury. Tato část by si zasloužila větší podpory a pozornosti podporovatelů. Jak institucí, či podporovatelů individuálních. Bohužel negativně vnímám přístup k oblasti kultury ze strany části opozice, které se případné úspěchy koalice v této oblasti ´nehodí´.“

Který z problémů, které se týkaly veřejného života Budějc v uplynulém roce, považujete za nejzávažnější?

DS: „Dopravní situace v důsledku množství uzavírek ulic kvůli rekonstrukcím. Z této situace plynuly problémy a nepříjemnosti v individuální dopravě, ale také v provozu MHD. Nicméně je potřeba si uvědomit, že pokud chceme město opravené, bez omezení to nepůjde ani v budoucnu.“
JŠ: „Dopravu jak ve vnitřním městě, tak i tranzitní, nepořádek a vandalství v některých částech města, větší využití atraktivnosti historické části města pro turistický ruch.“

Tyto otázky jsme položili všem členkám a členům zastupitelstva Města České Budějovice. Jejich vyjádření je zveřejněno v celém rozsahu.

V příštích dnech vám přineseme reakce Jana Pikouse, Vladimíra Brůhy, Iva Moravce, Ley Klokočkové, Barbory Liškové, Ivany Popelové, Jaroslavy Šporclové, Stanislava Rataje, Jana Tůmy a Františka Váchy. Od těchto zastupitelů jsme obdrželi odpovědi na položené otázky, zbytek do pondělí 26. listopadu nereagoval.

ČTĚTE TAKÉ: 1. díl - Ing. Petra Šebestíková & Ing. Josef Schoř

Štítky Budějcké zastupitelstvo v poločase, seriál, zastupitelstvo Města České Budějovice, kultura, doprava, Volby do zastupitelstev obcí v Česku, projekt, Občané pro Budějovice, Jiří Šesták, David Sláma, Drbna.cz, České Budějovice, Ivo Moravec

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

SERIÁL: Budějcké zastupitelstvo v poločase - 2. díl  |  Krimi  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.