úterý 22. června 2021 Pavla

17 000 aut denně obytnými zónami a lokalitou u Malého jezu? Budějčáci řikají své NE!

Jižní spojka. Trasa, která by měla vést už tak přetíženými ulicemi, trasa, která by měla vést obytnými a rekreačními zónami, trasa, kvůli které by musely být zbourány nejen nebytové, ale ve 3.etapě i bytové objekty. Kdo tohle vymyslel??Kdo navrhnul a schválil vypracování projektu, ptají se tisíce Budějčáků, kteří s projektem ostře nesouhlasí.

Odpovědi na své otázky očekávali občané na veřejném jednání, které se konalo dne 13.6.2011 v zasedací síni zastupitelstva ćeskobudějovického magistrátu. O průběhu jednání už jsme vás informovali, v aktuálním článku přinášíme další informace.

V bouřlivé diskusi zaznělo mnoho argumentů proti projektu. Za velmi alarmující byl označen fakt, že trasa by měla vést kolem nemocnice, kde je klidová zóna a v projektu nejsou plánovány protihlukové stěny u léčebny dlouhodobě nemocných, ani v Thomayerově ulici. Trasa by navíc už tak složitou situaci u nemocnice, zejména komplikovanou dopravu na nepřehledné křižovatce ulic B.Němcové a L.B. Schneidera, ještě zhoršila. Velmi relevantní pak byla připomínka jednoho z obyvatel ulice L.B.Schneidera, který uvedl, že dle zákonných norem musí mít silnice II. třídy – tedy ta, která by dle projektu ulicí L.B.Schneidera vedla – nejméně 9 metrů šířky. A ulice L.B. Schneidera má pouze 8,9 metru.

Mnoho diskusních připomínek se týkalo faktu, že plánovaný záměr vede přes rekreační zóny u Malého a Velkého jezu a jak stavba komunikací včetně mostu, tak následný provoz by výrazně negativně ovlivnily charakter těchto příměstských rekreačních zón.

Jedním z podstatných a přítomnými souhlasně podporovaných návrhů byl návrh naplánování skutečného obchvatu města, který by vedl tzv. leteckým koridorem, kvůli kterému byla v jižní části vydána tzv. stavební uzávěra. Jde tedy o nezastavěné území, ve  kterém by tranzitní doprava nevadila.

Velmi zajímavý byl diskusní podnět, který měl formu dotazu – proč je část trasy v oblasti Mladého vedena tak, jak je v projektu zakresleno , tzn. lokalitou, ve které si občané před několika roky postavili rodinné domky, kolem kterých by měla frekventovaná trasa vést. Diskutující vyslovil domněnku, že takto vedená trasa může být prospěšná a výhodná pouze pro firmu Edikt, kolem jejíhož areálu by trasa vedla, tedy by usnadnila příjezd k areálu a komerční objekt by tak získal navýšení své hodnoty.

Několikrát opakovanou a ne zcela jasné zodpovězenou otázkou bylo, kdo za iniciaci návrhu nese odpovědnost, kdo ho schválil. Jednání přítomní pracovníci Stavebního odboru magistrátu uvedli, že návrh byl přijat usnesením zastupitelstva už v roce 2000 a následně znovu schválen zastupitelstvem v roce 2009. V této souvislosti lze podotknout, že „překvapivě“ žádná strana ani hnutí ve svých předvolebních kampaních a programech tento návrh neměla a neuvedla, naopak všechny slibovaly vyřešení negativních vlivů dopravy na život města a realizaci takových projektů, které by vedly dopravu MIMO město.

Po opakovaném dotazu do kompetence koho záměr vybudování Jižní spojky spadá, uvedl primátor Juraj Thoma, že projekt patří do gesce náměstkyně primátora pro strategický rozvoj a územní plánování Ivany Popelové. Diskutující vyjádřili údiv nad nepřítomností paní náměstkyně na pro občany tak důležitém jednání, bylo vysvětleno, že paní náměstkyně je na služební cestě v Praze.

Dalším, velmi důrazným sdělením jednoho z diskutujících bylo připomenutí okolností otevření Modrého mostu u Polikliniky Jih, kvůli kterému byla Havlíčkova kolonie neúměrně zatížena negativními vlivy dopravy – a to i přesto, že proti zprůjezdnění této lokality také občané protestovali a uplatnili i možnosti protestů a námitek legislativních.

Kauza Jižní spojka má i další zajímavé souvislosti, ke kterým se vrátíme v dalším článku .

Budějcká Drbna prošla část trasy, kterou by měla Jižní spojka vést. Fotodokumentaci z „procházky“ vám v krátkém souhrnu přinášíme přímo zde u článku, v obsáhlejším souboru pak ZDE

Autor: Askew , Budějcká Drbna

Čtěte také: Jižní spojka? Nesmysl, který odmítáme, řekli Budějčáci

 

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Bramberka Nová

Arogance moci, nemám slov....

neděle, 19. června 2011, 17:21

Lucie Burianová

Když jsem při focení procházela trasu, napadalo mne, jestli ti, kteří celý projekt vymysleli, navrhli a schválili, vůbec těmi místy prošli, aby věděli, kam chtějí ty kolony aut směrovat. U Velkasu a Maláku byla úžasná pohoda, lie se slunili u Velkého jezu, na Malši na loďkách zrovna pluli nějací studenti, na kurtech se hrál tenis, po trávnících běhaly děti, hopsali psi, po cestách jeli cyklisté , krásně voněly kvetoucí lípy, všechno vonělo tou typickou směsí lipové vůně a vůně řeky...idyla až kýčovitá a typicky budějcká. A tohle by mělo zmizet kvůli nesmyslnému nápadu?

sobota, 18. června 2011, 17:27

Hawky

paní Popelovou neznám, ale hodně o její "oblíbenosti" svědčí např. její opékání v kotli. Hlavně mi vadí převlíkači kabátů, kteří se drží funkcí. jestli tuhle hovadinu bude dál prosazovat, je čas na "defenestraci".

sobota, 18. června 2011, 16:51

richard praskořík

Jako bydlícího se mne to vůbec netýká, jako budějčák musím konstatovat, že je to hloupost. ten projekt byl zřejmě navržen v minulosti, ale jeho realizace je šílenost, jediný komu by pomohl je možná edikt - získaná zakázka. proč byla popelová v praze? nechci spekulovat, ale muselo jí být jasné, že by šla s kůží na trh. hodně aut z lidické stahla dnes rekonstruovaná b. němcová a tak aby se to vylepšilo, zahustíme tam provoz "obchvatem"

sobota, 18. června 2011, 01:36

Wolenby

To že paní Popelová na takto důležité jednání nepřišla je zřejmě důsledkem toho, že absolutně ignoruje obyvatele Českých Budějovic. Nebo si cestu naplánovala záměrně, aby nemusela čelit nepříjemným dotazům obyvatel a je tedy argumentačně velmi slabá. Oba důvody tedy svědčí o její politcké slabosti!....Hlavně si to pamatujte, až půjdete zase příště k volbám!!!

pátek, 17. června 2011, 15:24

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.