Otevřete dveře, sednete si za volant, otočíte klíčkem a ... že vůbec nic neslyšíte? Nedivte se. Sedíte totiž uvnitř Citroënu C-Zero, prvním elektromobilu z produkce této francouzské automobilky. Při rozjezdu uslyšíte jen šumění pneumatik a klepání kamínků do podběhů, jinak vůbec nic. Neuvěřitelné!
Tohle auto určitě nezaujme chlapa, kterého vzrušuje burácení silného motoru pod kapotou nějakého rychlého žihadla. Jeho manželka ale z něj může být unešena. Citroën C-Zero je určen nejen na cesty po městě. Právem je považován za plnohodnotné auto, jehož hlavní předností jsou nulové emise a maximální úspora.
Zero dokáže vyvinout rychlost až 130 kilometrů za hodinu, při takovém fofru ale nemůžete počítat s dojezdem odpovídajícím cestě přibližně z Budějc do Prahy. Pokud ovšem umíte jezdit úsporně, jistě využijete možnost dobíjení z vlastních zdrojů a tuhle trasu na jeden zátah zvládnete. Při odstavení plynu či brzdění totiž motor funguje jako generátor, který mění kinetickou energii vozu na elektrickou.
Budějcká Drbna během svého testu půjčila auto ženě, která žije městským životem a Citroën C-Zero v ulicích jihočeského krajského města dokonale využila. Martina Matoušková si s ním vyrazila na nákupy, projela se po náměstí, dojela pro pár dobrot do budějckého McDonaldu a svého malého synka Liborka vzala na plavání.
„Vyhovovalo mi, že je to automat, navíc díky jeho velikosti jsem s ním kdekoliv zaparkovala. A přestože je to auto na elektriku, překvapil mě jeho zátah. Na křižovatce jsem ostatním autům natrhla zadek,“ smála se Martina Matoušková.
Citroën C-Zero žene kupředu elektrický motor o velmi slušném výkonu 67 koní, který je napájen lithium-iontovou baterií o kapacitě 16 kWh. Po připojení k běžné domácí 230voltové zásuvce se auto s 10A kabelem nabije za devět hodin, pro zkrácení času na šest hodin je možné použít 16A kabel. U nabíjecího stojanu elektromobil dobijete na 80 procent za půl hodiny. Vůz má pohon zadní nápravy.
„V porovnání s ostatními elektromobily jiných značek musím říct, že Citrón je lepší - uživatelsky pohodlnější. Nemusíte třískat dveřmi, ruční brzda se zatahuje snadno, řízení i další jízdní vlastnosti byly na vysoké úrovni. S autem jsem nadmíru spokojena,“ nechala se slyšet testovací pilotka Martina.
Ve výbavě čtyřmístného elektromobilu nechybí ani prvky pasivní bezpečnosti. Zero je vybaveno šesti airbagy - čelními, bočními a hlavovými. Nechybí rovněž elektronický stabilizační systém ESP, který zajišťuje bezpečnost i v těch nejnáročnějších situacích, a také elektronicky regulovatelný systém ABS.
Síť dobíjecích stanic pro elektromobily však stále není v České republice příliš rozvinutá. Většinu z nich najdete v Praze, po jedné jsou v Plzni a Ostravě, čtyři se nachází v okolí Hradce Králové. Kam si tedy jet dobít auto na jihu Čech?
Podle Michala Kazdy ze společnosti CITY-CAR a.s., která je oficiálním distributorem Citroënu C-Zero v Jihočeském kraji, lze auto dobít v areálu Střední průmyslové školy strojní a stavební v Táboře. „Každý si ale může auto dobít doma přes klasickou zásuvku. To je nesporná výhoda,“ dodal Kazda.
Základní cena modelu je 551 800 Kč vč. DPH
Ceník Citroënu C-Zero
Společnost City-Car navíc připravila pro zájemce o nákup nových vozů cenové zvýhodnění.
+ nízké náklady na provoz
+ nulová zátěž pro životní prostředí
+ nadstandardní jízdní vlastnosti
+ automatická převodovka
- při svižnější jízdě malý dojezd při cestě mimo město
- vyšší pořizovací cena
- málo rozvinutá síť dobíjecích stanic (platí pro elektromobily všeobecně)
Veškerá technická data k Citroënu C-Zero najdete ZDE!
Kontakt na prodejce:
CITY-CAR a.s.
Rudolfovská 42
370 01 České Budějovice
tel: 777 737 006
e-mail: sekretcb@citycar.cz
www.citycar.cz
Facebook
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.