Počasí dnes15 °C, zítra17 °C
Pátek 26. dubna 2024  |  Svátek má Oto
Bez reklam

Jižní spojka? Nesmyslný záměr. Bohužel ne jediný.

Záměr vybudovat tzv. Jižní spojku, jejíž trasa by vedla obytnými a rekreačními zónami, vyvolal vlnu protestů a nesouhlasu. Zároveň se objevily kritické hlasy, které poukazují na fakt, že Jižní spojka není jediným kontroverzním a odmítaným záměrem, který je v celkovém projektu budějovického dopravního skeletu naplánován.

 

Velmi ostře odmítají obyvatelé Pětidomí záměr vybudovat tunel, který by jako podjezd pod vlakovým nádražím spojil Nádražní a Dobrovodskou ulici. Výjezd z tunelu by byl těsně u obytných domů v Pětidomí. V původním projektu jsou dvě varianty, jedna z nich  dokonce předpokládá zbourání osmi obytných domů, v druhé, investičně i realizačně velmi náročné variantě, jsou naplánovány výjezdové rampy, ze kterých by auta vjížděla na Dobrovodskou ulici. Vybudování podjezdu představuje investici 1,2 miliardy korun.

Obyvatelé Pětidomí se záměru intenzivné brání v soudním sporu, ve kterém deklarují relevantní námitky proti projektu. Protistrana, tedy Statutární mésto České Budějovice, oponuje  argumentem, že námitky měli občané vznášet v době, kdy probíhal legislativní proces schvalování.

Protestující občané ovšem vznáší protiargument – v původním, v územním plánu schvalovaném projektu, byl tunel lokalizován v jiné oblasti, ne v Pětidomí u obytných domů.

Dalším kritickým místem dopravní mapy Budějovic je Nerudova ulice, konkrétně její část ve směru k Pražské ulici. Dosud slepá ćást ulice by se podle města měla stát opět průjezdnou, s odůvodněním, že tak bude zlepšena možnost dopravy pro obyvatele Nerudovy ulice. Vétšina z nich ale možné zprůjezdnění odmítá a obává se nárůstu dopravy a negativních vlivů – hluku, smogu a také zvýšení bezpečnostních rizik. A to zejména pro děti a seniory – v bezprostřední blízkosti jsou dvě základní školy a domov seniorů. Poukazováno je i na zkomplikování dopravy na Pražské ulici, kterou by nová křižovatka ovlivnila.

Záměr vybudování křižovatky Nerudova – Pražská je posuzován v územním řízení a konečné rozhodnutí přijme zastupitelstvo města.

Stále živá a nespokojenost občanů vzbuzující je známá kauza Modrý most u Polikliniky Jih, kde přes důrazný nesouhlas občanů došlo k zprůjezdnění mostu pro automobilovou dopravu od Polikliniky Jih do Havlíčkovy kolonie. Průjezd tisíců aut výrazně narušil klid a rezidenční charakter budějcké čtvrti, která po dlouhé období byla právem považována za jednu z nejklidnějších ve městě.

Autor: askew, Budějcká Drbna

Štítky Jižní spojka, projekt, Pětidomí (Kařez), doprava, tunel, České Budějovice

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Frank Flint

Jojo, vidim to úplně stejně jako bezednej. Možná, že kdyby byl obchvat, neni co řešit ...

Sobota, 25. června 2011, 15:38Odpovědět

Bezedný Frank

To je sice vše hezké, ale proč tu není nejdříve obchvat a pak se řeší nějaké nouzové řešení, není to trochu ve špatném pořadí ??

Sobota, 25. června 2011, 14:15Odpovědět

Peterburg II.

Ono to souvisi. Prijde mi to jako nouzove reseni se stavbou 4 mostu, ktery ma odtahnout lidi z Litvinovic, a dalsich vesnic co dojizdi za praci, z mostu na Manesovce. Sebelepsi obchvat proste dojizdejici lidi za praci z mesta neodtahne. Ale je fakt, ze kdybych tam bydlel, tak se na to tvarim stejne. :-) No a se Scontem souhlasim, tomu nepomuze nic. :-)

Pátek, 24. června 2011, 11:27Odpovědět

Bezedný Frank

Já budu jezdit na kole a na kánoi :-)

Pátek, 24. června 2011, 10:47Odpovědět

Hawky

Souhlas s Peterburgem II. co se týká přesunů Budějčáků. Ovšem tady se chce řešit tranzit od Novohradské ul. na Litvínovickou. To s přesuny obyvatel města a počtem mostů nemá nic společného. A myslím si, že ani nejlepší osvěta neobhájí křižovatku u Sconta nábytku. Zvlášť, když se budou vracet např.Pražáci od moře a po 12.hodinách za volantem budou trčet na červenou na další křižovatce místo toho, aby minuli Budějce obchvatem.

Pátek, 24. června 2011, 10:36Odpovědět

Peterburg II.

Podle me, nejvetsim problemem ve meste neni transit po E55, ale to, ze polovina Budejovic se stehuje kazdy den pres tri mosty z jednoho konce mesta na druhy. Nevim jestli to je realne, ale casove rizeny +/- jednosmerny provoz podle dopravni spicky by mohl byt reseni. Byla by to na zacatku trochu divocina, ale kdyz mesto udela trochu osvetu, a ne jako v pripade krizovatek u OBI a na Nadrazni, tak si casem lidi zvyknou.

Pátek, 24. června 2011, 10:20Odpovědět

Hawky

Bohužel je to tak, v každém menší městě jsou obchvaty a my máme výpadovku mezinárodní silnice na jih jak okresní silničku.

Čtvrtek, 23. června 2011, 10:59Odpovědět

Miroslav Týma

Jižní spojka není jediným kontroverzním a odmítaným záměrem, který je v celkovém projektu budějovického dopravního skeletu naplánován - můj názor je, že žádný ucelený, prodiskutovaný a schválený koncept neexistuje. Mění se s tím jaká garnitura nastoupila na radnici. O zanádražní komunikaci se mluví již několik let - bez výsledku, Jižní spojka - stejný problém. Přitom jako jedno z mála měst nemáme vybudovaný (ani naplánovaný) vnější okruh kolem Budějovic. Doprava se řeší pouze tím, že se problém přesouvá z jedné části města do druhé a přitom není umožněno těm, co města nemusejí vjíždět, město slušně objet.

Čtvrtek, 23. června 2011, 10:23Odpovědět

Jižní spojka? Nesmyslný záměr. Bohužel ne jediný.  |  Krimi  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.