Ty poznámky jsem si neodpustil ani letos. Od té doby, kdy nás ředitelství závodu vozů s alternativními pohony New Energies Rallye Český Krumlov vybídlo k účasti, jsem neustále mluvil o tom, že zvítězíme. Že si jedeme jenom pro pódiové umístění. To jsem ale ještě netušil, jak blízko má slova budou k realitě.
Šestý ročník, který byl znovu zařazen do seriálu závodů mistrovství světa Mezinárodní automobilové federace (FIA), měl špičkovou organizaci. A ani my jsme nepodcenili přípravy. Do závodu nám byl zapůjčen elektromobil BMW i3 od ACR auto společnosti Milan Král a já ihned věděl, že je to láska na první pohled.
To auto mělo všechno. Vynikající dojezd, skvělou akceleraci, snadné řízení. Nemohl jsem si přát nic víc. Spolujezdec Matěj Matoušek mezitím připravoval své excelové tabulky, podle kterých přesně věděl, kde a kdy máme být. Dokázali jsme odstranit i chyby z loňského ročníku, kdy jsme si nezměřili reálnou rychlost automobilu. Zdálo se, že jsme skvěle připraveni.
A opravdu. První rychlostní zkouška v konkurenci zahraničních jezdců, kteří v takových závodech používají daleko profesionálnější techniku, vyzněla v náš prospěch. Byli jsme první se 45 trestnými body. Abych objasnil, o čem New Energies Rallye Český Krumlov je. Na vymezeném úseku se skrývá několik tajných bodů, na kterých se měří, zda jste jím projeli v konkrétní čas na základě předem stanovené průměrné rychlosti. Příjezd o sekundu dříve, nebo později, se trestá 10 trestnými body.
Na téměř dvaadvacetikilometrové trati to pro nás byl celkem úspěch. „Tak to klobouček, pánové,“ glosovali náš úspěch kolegové Petr Lundák s Janem Pumprem, kteří do závodu nastoupili s vozem od Jaderné elektrárny Temelín. Jenže my už jsme v tu dobu věděli, že není všechno zlato, co se třpytí. Bylo to při dobíjení po třetí rychlostní zkoušce, před oblíbeným testem na výstavišti.
Právě na třetí rychlostní zkoušce jsme se s kolegou neshodli na průjezdu jedním úsekem. „Tam je ale slepá!“ tvrdím. Ne, určitě je to takhle, odvětil mi. Nutno podotknout, že jsem si i podle mapy nebyl zcela jistý. To, že jsme potkali traktor, není při takové rallye nic neobvyklého, vjezd na pole ale už naznačoval zradu. Přesto jsme to riskli a nevyplatilo se.
Telefon ze ředitelství závodu byl jasný. „Musíme vás diskvalifikovat, neprojeli jste jedním měřeným úsekem,“ zaznělo. Především u mě zavládlo obrovské zklamání. Na druhé rychlostní zkoušce jsme skončili druzí a měli jsme závod rozjetý skvěle. Po zhlédnutí záznamů z GPS, které naplno ukázaly, že BMW i3 zvládá bezproblémově i náročný terén, jsme museli sklonit hlavy.
Znamenalo to pro nás druhý den přeřazení do národního poháru s penalizací 42 tisíc bodů. Cílem najednou nebylo zvítězit, ale neskončit poslední. V kontextu následujících výsledků nás ale diskvalifikace mrzela ještě více. Ze šesti rychlostních zkoušek jsme ve druhé etapě čtyři vyhráli, v jedné jsme byli druzí. V konkurenci osmadvaceti posádek.
Nakonec to pro nás znamenalo konečné třiadvacáté místo. A tak jsme si druhý den New Energies Rallye Český Krumlov především užili. BMW i3 od ACR auto nabídlo naprosto komfortní a pohodovou jízdu, a zatímco ostatní řešili dojezd elektromobilů a měli strach, aby nemuseli v půli cesty vzdát, my jsme mohli mít bez problémů příjemnější starosti – třeba návštěvu Lipna.
Tým TRIMA CB Racing (Lukáš Dvořák – Matěj Matoušek) se neztratil. Ano, v celkovém pořadí neoslnil, ale tak trochu naplnil má slova o tom, že uspějeme. Byla to dost často nadnesená slova, nicméně ukázala tři důležité věci.
Jestli pojedeme za rok znovu, určitě ve spolupráci s ACR auto, protože BMW i3, jak nám potvrdili i další kolegové z portálu fDrive, je na takovou rallye přímo stvořený. Rozhodně nezměním svého spolujezdce, protože jeho schopnosti korigování mé rychlosti v průběhu měřených zkoušek jsou lepší než kdejaké přístroje. Jen si dopředu budu muset projet všechny tratě, abychom eliminovali i poslední školáckou chybu, kterou jsme provedli.
Potom už pohár za pódiové umístění v závodu mistrovství světa určitě zvedneme nad hlavu.
1. Artur Prusak (FRA) / Guido Guerrini (ITA) – 1259 trestných bodů,
2. Walter Fuzzy Kofler (ITA) / Franco Gaioni (ITA) – 4974,
3. Radek Pecák (CZE) / Daniel Pecák (CZE) – 6819.
1. Lukasz Nytko (CAN) / Artur Najder (POL) – 3501,
2. Markus Fürst (CZE) / Dominik Jahn (CZE) – 4370,
3. Michal Žďárský (CZE) / Milan Nedorost (CZE) – 5557.
23. Lukáš Dvořák (CZE) / Matěj Matoušek (CZE) – 44714.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.