Před rokem byla budějcká hokejová veřejnost na nohou. Jejich znovuzrozený Motor totiž rozehrával svou premiérovou sezonu v druhé nejvyšší soutěži. Uplynulo dvanáct měsíců a nadšení z dění v klubu neutuchá. Dnes už se ale všichni dívají na tým z jihočeské metropole trochu jinýma očima.
Zatímco před rokem byl nově postavený českobudějovický mančaft považován za velkou neznámou, letos po výrazné obměně kádru ho mnozí pasují na jednoho z horkých adeptů na návrat do extraligy. Tomu odpovídají cíle, které stanovilo vedení ČEZ Motoru v čele s prezidentem Romanem Turkem.
„Chceme se průběžně pohybovat do šestého místa, zabudovat do mužstva podle situace co nejvíc mladých hráčů, aby dostali příležitost a měli možnost se ukázat, a samozřejmě hrát při domácích zápasech atraktivní hokej pro diváky s vítězným koncem. Nechceme sklouznout někam na dno tabulky, jako tomu bylo v minulé sezoně. Vzhledem ke změnám kádru, které proběhly, by to nebylo akceptovatelné. V play-off už se pak může stát cokoliv,“ říká vítěz Stanley Cupu, který jako brankář v Českých Budějovicích sám zažil postup do extraligy hned dvakrát.
Šéfové klubu jsou přesto v kladení cílů velmi opatrní. Potvrzují to slova generálního manažera Stanislava Bednaříka. „Jsme prakticky pořád na začátku, v létě přišlo třináct nových hráčů. Sílu týmu neznáme, i když věříme, že bude výrazně lepší než ten loňský,“ doufá Bednařík a současně představuje rozpočet na sezonu 2014/2015. „Vzhledem k vývoji našich jednání se nám ho povedlo navýšit na 40 milionů. Pět milionů, které přitečou navíc díky smlouvě s městem, jsme použili výhradně na posílení kádru. Zatímco do uplynulé sezony jsme vstupovali s jedním kmenovým hráčem, letos jich máme celkem devatenáct. Investovali jsme tedy do nákupu hokejistů a zkvalitnění mužstva. Tomu odpovídají i platy.“
Do letní přípravy, která se kromě týdenního soustředění na Šumavě odehrála výhradně v domácích podmínkách, se zapojilo 36 hráčů včetně budějckých juniorů. Dvaatřicet z nich pak trenéři Petr Rosol s Radkem Bělohlavem pozvali na led, aby sehráli minimálně jedno přípravné utkání. Kromě Slováka Bajaníka, jenž na zkoušce neuspěl, zůstali v Budějcích úplně všichni. Motor tak bude v nové sezoně disponovat osmnácti útočníky, deseti obránci a třemi gólmany. „To je dostatečný kádr, abychom z něj vždy dokázali vybrat základní sestavu,“ potvrzuje sportovní ředitel a asistent trenéra Radek Bělohlav.
Díky vítězství v Regionálním poháru Jihočeši ukázali, že se s nimi bude muset počítat. Dokázali totiž udolat všechna tři v minulých sezonách úspěšná mužstva z Vysočiny - Jihlavu, Třebíč i Havlíčkův Brod. Svůj podíl na tom má i povedená letní příprava. „Oproti loňské sezoně je tým natrénovaný a jinak poskládaný, máme víc ofenzivních hráčů. Spoléháme na to, že budeme dávat góly a zápasy tak rozhodovat. Loňská produktivita byla dost mizerná,“ komentuje svůj tým budějcký kouč Petr Rosol.
„Doufám, že si výsledky z přípravy přeneseme i do sezony. Kromě pár zraněných jsme všichni nažhaveni. Náš tým je hodně kvalitní, máme dvě výborné ofenzivní lajny, spoustu mladých kluků, kteří se v přípravě jevili velmi dobře. Snad budeme ještě výš než na šestém místě,“ říká před dnešním duelem s Jihlavou nový lídr Motoru Josef Straka, který převzal kapitánské céčko od Aleše Kotalíka. S návratem zkušeného útočníka zatím vedení klubu nepočítá. „Pokud vím, tak momentálně je v přípravě na zářijový golfový turnaj ve Stuttgartu,“ doplňuje s úsměvem provozní ředitel Motoru Petr Sailer.
Motoráci se v nové sezoně rozhodně nemusí obávat, že budou hrát před prázdným stadionem. Aktuálně je prodáno přes 2000 permanentek, dalších přibližně tři sta dostala mládež a kolem sedmdesáti kusů rodiny hráčů. Vstupenky na jednotlivé zápasy budou kromě klasického prodeje k mání také formou internetových rezervací a nově i ve Fanshopu.
První liga startuje už dnes, když se do Budvar Arény po nedohrané čtvrteční přípravě vrátí silná Dukla Jihlava. Začíná se dnes od 17.30 hodin, ale přijďte včas. Začátek sezony bude totiž slavnostní. Klub si pro vás připravil i jedno milé překvapení!
ČTĚTE TAKÉ: Pajky: Fanklub a Ultras se vzájemně potřebují
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.