Počasí dnes3 °C, zítra11 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

Město chce podpořit vrcholový sport objednávkou reklamy

Tématem budějckého zastupitelstva bude v květnu kromě jiného také rozdělení finančních prostředků pro sportovní kluby, které se ve městě těší největší přízni publika. Volejbalisté Jihostroje, fotbalisté Dynama a hokejisté ČEZ Motoru by se měli podělit o částku 10 milionů korun.

Legálním způsobem, jak České Budějovice můžou podporovat profesionální sport z veřejných prostředků, a který posvětil i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, je uzavření reklamních smluv s jednotlivými kluby. Ty předložily představitelům radnice své ceníky a město si na základě nich vybralo ideální ‚balíček‘ na sezonu 2014/2015.

„U sportovních klubů je možné si objednat propagaci například formou loga na dresech nebo jména města v názvu klubu. Další možností je umístění reklamy na čemkoliv, co není v majetku města. V případě hokejistů by se tedy neměla objevit na ledě nebo mantinelech. U fotbalistů a volejbalistů pak můžeme využít plochy otočných panelů nebo reklamních stojanů pro nápis Budějovice fandí fotbalu, respektive volejbalu,“ řekl 1. náměstek primátora a strážce městské pokladny Miroslav Joch.

Největší obnos má získat ČEZ Motor, který za uvedení Českých Budějovic do názvu klubu a umístění znaku na dresech dostane po slevě na reklamním plnění pět milionů, SK Dynamo obdrží za znak na hrudi fotbalistů a reklamu na stadionu na Střeleckém ostrově třímilionovou finanční injekci a obchodní společnost Volejbal Sport CB, zaštiťující VK Jihostroj, za stejnou nabídku dva miliony korun. Ceníkové částky podle Jocha odpovídají divácké návštěvnosti sportů.

„Rada města na svém posledním zasedání schválila uzavření smluv a uložila primátorovi vypracovat rozpočtové opatření, neboli najít na reklamu finance. Peníze pro mládež se budou rozdělovat z dotačního grantového systému v nejbližších dnech,“ upřesnil Miroslav Joch s tím, že na uplynulou, nebo ještě stále probíhající sezonu, dostal každý z těchto třech oddílů od města 800 tisíc korun.

Měl by být, podle vašeho názoru, profesionální sport podporován z veřejných peněz?

 
 
Celkem hlasovalo213 čtenářů
 

Štítky sport, veřejné finance, podpora vrcholového sportu, České Budějovice, ČEZ Motor České Budějovice, SK Dynamo České Budějovice, VK Jihostroj České Budějovice, reklama, fotbalista, HC Dynamo Pardubice, ČEZ, Miroslav Joch, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Město chce podpořit vrcholový sport objednávkou reklamy  |  Sport  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.