Počasí dnes19 °C, zítra20 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Rallye jsme dotáhli na špičkovou úroveň. Chceme jít ale pořád dál, říká hlavní pořadatel Kacerovský

Tisíce fanoušků navštívily letošní 45. ročník Rallye Český Krumlov, který se po dlouhých letech obešel bez deště. Budějcká Drbna vyzpovídala hlavního pořadatele závodu Pavla Kacerovského, který říká: „Pořád vidíme mnohem větší divácký potenciál na budějckém výstavišti.“

Hodnotíte letošní ročník Rallye Český Krumlov jako vydařený?
Vzhledem k tomu, že po 12 letech během soutěže nespadla ani kapka, si troufnu tvrdit, že závod byl vydařený. Hodnotit to musí jezdci a diváci, ale v drtivé většině se nám od nich schází pozitivní ohlasy. Samozřejmě to nebylo jen díky počasí, ale může za to několik faktorů. Velký vliv měla náročnost soutěže. Jezdci si ji pochvalovali.

Specifikem letošní rallye bylo otočení některých rychlostních zkoušek.
Byla to vítaná změna. Není moc možností, kde rychlostní zkoušky jezdit. Neříkám, že máme všechny možnosti vyčerpané, ale jsme rádi, že můžeme využívat současné úseky, které jsou atraktivní a mají tradici. Zároveň jsou to osvědčené a těžké zkoušky. Jezdci ale v poslední době jezdili pořád stejné tratě, stejným směrem. Proto jsme se rozhodli několik erzet otočit.

Jednodušší varianta by ale byla zachovat současný profil tratě.
To je pravda, ale nepřineslo by to nic nového. Málokdo se v současné době odhodlá k otočení do protisměru, tak jako my. Má to svá úskalí. Sice to vypadá jednoduše, ale pro jezdce i pořadatele je to velká změna, která přináší nutnost přípravy nových bezpečnostních plánů, jiných diváckých zón a další nutné úpravy. Profil zkoušky pak musíme naučit i pořadatele na trati. Specifika druhého směru jsou prostě jiná po všech stránkách.

Jaká část soutěže byla díky tomu letos jiná?
Otočili jsme tři erzety, tedy zhruba polovinu rallye. Jezdci už nemohli jet na oči a opět musely přijít na řadu rozpisy. Ukázaly se i schopnosti jednotlivých posádek, jak se dokáží s těmito změnami vypořádat.

Podle předpokladů Kopecký vyhrál, Pech byl druhý. Dalo se vůbec očekávat něco jiného?
Samozřejmě je to sport a stát se může cokoliv, ale to by popravdě asi musel Honza Kopecký skončit mimo trať nebo jinak ztratit čas, například defektem pneumatiky. Má takové zkušenosti a zázemí, že je papírovým favoritem na každé české soutěži. Vašek Pech je pro mě druhý vítěz, protože se svým autem jel teprve třetí závod a pořád hledá optimální nastavení. Co jsme se ale bavili, tak byl s výsledkem spokojený.

S počtem diváků podél tratě jste byli spokojení?
Fanoušků přišla velká spousta a jsem rád, že až na jeden exces, byli všichni ukáznění a rallye tak mohla proběhnout bez problémů. Jen v pátek večer jsme museli řešit jednu partičku opilců, ale podařilo se to velmi rychle a téměř to nemělo na průběh soutěže vliv. Ostatním bych chtěl poděkovat, že poslouchali pořadatele a chovali se ohleduplně.

Znáte počet diváků podél trati rallye?
Přesné číslo ne, ale přišlo jich několik tisíc.

Tradičním tahákem rallye je program na budějckém výstavišti.
Ano, ale divácký potenciál tam pořád vidím ještě větší. V dalších letech máme na čem pracovat.

Připravili jste pro diváky na výstavišti nějakou novinku?
Vyloženě novinku ne. Vycházíme z konceptu, který jsme vymysleli před mnoha lety. Drobná úprava byla v roce 2016, kdy jsme kvůli vyššímu počtu účastníků prodloužili trať rychlostní zkoušky a zvětšili servisní zónu. Týmy i fanoušci tam mají perfektní zázemí. Troufnu si tvrdit, že jsme jedineční nejen v Česku, ale i ve světě. Nevybavuji si rallye, kde by byla rychlostní zkouška, servis a další součásti závodu pohromadě na jednom místě a navíc v centru krajského města.

V rámci rallye jely i veteránské vozy nebo auta na elektřinu.
New Energies Rallye i závod historiků jsou již plnohodnotné soutěže a je o ně čím dál větší zájem. Mám z toho velkou radost a očekávám, že jejich popularita dále poroste. Historických vozů letos jelo přes 30. Do New Energies Rallye odstartovalo i několik zahraničních posádek, na které udělala úroveň soutěže a jižní Čechy jako takové  velký dojem.

Trochu s nadsázkou se zeptám na vozidlo TRIMA CB Racing, které pilotovali kluci z Drbny v rámci New Energies Rallye. Z vaší strany došlo ale k diskvalifikaci. Proč jste je zařízli?
(úsměv) Zařízli… to se tak nedá říct. Pravidla jsou jasná, a pokud někdo mine měřící bod, nedodrží trať, musí přijít diskvalifikace. Ač jeli kluci z Drbny super závod a dosahovali parádních výsledků, tak bohužel nebyla jiná možnost. Malou útěchou jim může být fakt, že kontrolní bod minuly i další posádky.

Už začaly přípravy na příští ročník?
Nyní hlavně musíme vyřešit všechny škody na majetku, úklid a opravu poškozených silnic nebo závazky vůči partnerům. Soutěž se samozřejmě nepřipravuje měsíc nebo dva, ale prakticky celý rok. Už teď vyjednáváme s výstavištěm, kdy se bude v roce 2018 konat Hobby. Podle toho můžeme naplánovat termín rallye a začít jednat s obcemi a dalšími institucemi o konání rallye v příštím roce.

Plánujete pro rok 2018 nějaké novinky?
O novinkách je v tuto chvíli předčasné hovořit. Důležité je, aby se nám podařilo udržet soutěž na špičkové úrovni. Nechceme zůstat na standardu, ale jít postupnými kroky dále. Na bližší informace je zatím brzo.

Štítky rallye, soutěž, kongresové centrum, Drbna.cz, Český Krumlov, Česko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Rallye jsme dotáhli na špičkovou úroveň. Chceme jít ale pořád dál, říká hlavní pořadatel Kacerovský  |  Ostatní sporty  |  Sport  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.