pondělí 25. ledna 2021 Miloš

Michek dokončil maratonskou etapu dvanáctý. Berou mě za opravdového soupeře, říká o továrních jezdcích

Blue army. Tuhle přezdívku si vysloužil na letošním Dakaru český tým Orion – Moto Racing Group, v jehož barvách startuje Budějčák Martin Michek. Jejich svítivě modrožluté motorky poutají v bivaku pozornost soupeřů nejen vizuálně, ale především díky výsledkům. Martin Michek potvrdil svou formu také v neděli, kdy v maratonské etapě dokončil na dvanáctém místě, ve společnosti továrních jezdců na Hondách, Yamahách, KTM či Husqvarnách.

„Je tam třicet skvělých závodníků na špičkových strojích, dostat se mezi ně je velmi těžké. Už mě ale berou za opravdového soupeře, což mě velmi těší,“ tvrdil Michek, kterého v neděli dělilo od nejlepšího pouze osm minut. Jak je možné, že soukromý český tým prohání ty tovární s prakticky neomezenými rozpočty? Tajemství je v komponentech, které si tým vyvíjí ve spolupráci s českými dodavateli. Jde například o sedačku, řetězy nebo výfuk.

Michek se pravidelně umísťuje v první dvacítce celkového pořadí kategorie motocyklů. Přitom na startu je více než patnáct jezdců na továrních motorkách a z týmů, které na Dakaru fungují ve zcela profesionálním režimu. „V detailním pohledu jsou před Martinem pouze čtyři jezdci, které nemají fabrickou techniku. Z toho dva jsou v satelitním týmu a dostávají tovární podporu,“ popsal šéf týmu Ervín Krajčovič.

V minulých ročnících se týmu nestalo, aby v každé etapě byl v první dvacítce. „Předtím došlo pokaždé k nějakému výsledkovému výkyvu, nyní jsme ve špičce pravidelně,“ dodal Krajčovič. Úspěch je o to větší, protože kategorie motocyklů je na Dakaru suverénně nejsilnější.

Český tým využívá motory od KTM, další materiál si ale vyvíjí a připravuje ve vlastní režii a s domácími výrobci. „Například naše sedačka od firmy MXS je dělaná pro jezdce na míru a je ze speciálního materiálu, který je odolný dešti a pocení. Řetězy máme od společnosti ČZ, která má stoletou tradici a brzdy od GOLDfrenu. Firma nám dodává brzdové destičky přímo na míru, abychom měli jistotu, že budou odolné teplotě a dalším oděrům,“ popsal Ervín Krajčovič.

Český tým se podílí také na vývoji dalších komponentů. „V neposlední řadě využíváme výfuky od RP Tuning. Vyvíjíme ho už šest let souběžně s nastavením našeho motoru. To je pro nás obrovský přínos – spojíme tak daleko lépe výkon motorů s výfukem, což je jedna z nejdůležitějších věcí. Například od KTM dostanete sice kvalitní výfuk, ale stále je to sériová technika,“ uzavřel šéf týmu.

Ohodnoť článek

Foto Orion - Moto Racing Group

Štítky Dakar, Michek, motorsport, moto, závod, rally

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.