Jihočeští silničáři museli kvůli mrazivému počátku roku dokoupit zásoby soli. Jde zhruba o dva tisíce tun za 3,7 milionu korun. V lednu, kdy dosud často mrzlo a rovněž sněžilo, spotřebovali téměř pět tisíc tun soli za devět milionů korun.
Zásoby SÚS Jihočeského kraje průběžně doplňuje. S dodavateli má podepsanou smlouvu, že firmě v případě nutnosti dodají další sůl. „Je o něco málo dražší, nárůst je řádově o stokoruny za tunu,“ řekl Jan Vykouk, náměstek provozního úseku Správy a údržby silnic (SÚS) Jihočeského kraje. Předejde se tak podle něj situaci před pár lety, kdy posypová sůl v Evropě chyběla a silničáři ji jen těžko sháněli. Dodavatelé tak teď musí mít povinně zásoby ve skladech.
Jihočeští silničáři mají zatím nejvíce práce v okresech Prachatice a Český Krumlov, dále na Jindřichohradecku, tam hlavně na Dačicku a kolem Studené. „Poslední dny se blíží skutečné zimě. Všechny sypače a auta jezdí, dispečinky máme postavené v pohotovosti, lidé jsou připraveni, a pokud sníh spadne, sypače vyjíždějí,“ řekl Vykouk.
Za prvních deset dní v lednu spotřebovali jihočeští silničáři skoro pět tisíc tun soli. „Naše skladová kapacita je 32 500 tun, což je zhruba 60 milionů korun. O začátku zimy jsme vyházeli 10 587 tun, z toho jenom za leden 4976 tun, za ten týden to představovalo v soli částku přes devět milionů korun. To číslo letí nahoru,“ uvedl náměstek. V posledních letech jihočeští silničáři stále rozšiřují kapacitu skladů. Každý rok přistavěli v kraji jeden, naposledy loni v Plané u Českých Budějovic.
Správa a údržba silnic Jihočeského kraje provozuje 186 sypacích strojů, zaměstnává téměř 450 lidí. Asi 95 procent z nich jsou kmenoví zaměstnanci, na zimní období pak SÚS přijímá řidiče navíc. Na některé služby jako pomocné prohrnování uzavírá smlouvy s externími dodavateli. „Například u silnice III. třídy se s místním zemědělcem domluvíme, že nám pomáhá prohrnovat,“ řekl Vykouk.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.