Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekČtvrtek, 23. září 2021, 19:04
Ve dnech 19. až 28. září 2021 pořádá Filozofická fakulta Jihočeské univerzity (FF JU) intenzivní studijní program v rámci projektu Teachers of English for Future Europe (TEFE). Programu se účastní 45 delegátů ze čtyř dalších evropských univerzit složených ze studentů učitelství, školitelů učitelů a pedagogů
V pondělí 20. září v 9:00 přivítali účastníky programu doc. PaedDr. Radka Závodská, Ph.D., prorektora pro zahraniční vztahy Jihočeské univerzity, a doc. PhDr. Ondřej Pešek, Ph.D., děkan FF JU. Následovalo úvodní slovo, které přednesla Ing. Veronika Schmidtová z MŠMT ČR na téma internacionalizace českého vysokého školství. V odpoledních hodinách účastníky v obřadní síni českobudějovické radnice přivítal také náměstek primátora Ing. Viktor Vojtko, CSc.
Dalším hostem bude v pátek 24. září doc. Mgr. Natalia Orlova, CSc., která akci TEFE ISP01 obohatí přednáškou "Rámec integrace EPOSTL do vzdělávání studentů a učitelů". V přednášce promluví na téma rozvoje kompetencí učitelů angličtiny v mezinárodním kontextu.
V rámci intenzivního studijního programu se delegáti zúčastní kombinace přednášek a workshopů zaměřených na téma „Jaký má být budoucí učitel anglického jazyka?“. Partnerské univerzity se společně shodují: „Pro budoucího učitele by měla být učitelská profese kariérou, nejen zaměstnáním. Učitel anglického jazyka by přirozeně měl mít možnost a být schopný vyučovat nejen ve své zemi, ale také v zahraničí. K tomu budoucí učitel anglického jazyka potřebuje mít nejen výbornou znalost angličtiny, ale také globální kompetence, které ho učiní zaměstnatelným v širším evropském kontextu. Podpora v získávání těchto kompetencí nejen vytváří budoucím učitelům lepší pozici na pracovním trhu, ale také z nich činí učitele, kteří jsou otevřenější a vnímavějšími vůči studentům celkově, zejména pak vůči studentům, kteří pocházejí z různých sociokulturních prostředí.“
V současné době je obtížné vykonávat učitelskou profesi jinde než v té zemi, ve které bylo požadované vysokoškolské vzdělání dosaženo. Hlavním argumentem je odlišnost učitelského vzdělávání právě v kontextu povinné učitelské praxe a dovedností, které během praxe studenti skutečně získávají. Cílem projektu je proto usilovat o mobilitu i zaměstnatelnost budoucích učitelů angličtiny prostřednictvím internacionalizace pedagogické praxe.
Mgr. Helena Lohrová, PhD., jedna z vedoucích projektu, k tomu uvedla: „Pro Jihočeskou univerzitu je zapojení se na evropské úrovni do takto prakticky koncipovaného projektu mimořádný úspěch. Kolegové z Německa, Polska, Slovenska a Španělska se zúčastní našeho společného Intenzivního studijního programu osobně a Velká Británie se připojí virtuálně. Budeme diskutovat o tom, jak může internacionalizace pedagogické praxe ovlivnit mobilitu a zaměstnatelnost nových učitelů angličtiny, a jakým způsobem nejlépe vybudovat portfolio TEFE internacionalizačních aktivit, které budeme moci v budoucnu zaintegrovat do studijních programů napříč všemi partnerskými institucemi. Upřímně, první rok projektu byl kvůli Covidu náročný a prověřil naše technické dovednosti na maximum. Veškerá práce probíhala online ve virtuálním prostředí. Tato akce je důležitým milníkem v naší práci a realizace je též výsledkem notné dávky společného snažení. Máme možnost poprvé naplno a „naživo“ do myšlenky projektu zapojit naše studenty, budoucí učitele anglického jazyka. Všichni delegáti jsou plně covid očkovaní a pro příjezd do ČR splňují všechna potřebná nařízení, aby byla zajištěna bezpečnost všech, kteří se programu účastní."
V rámci seznamování se s praxí budou mít delegáti především jedinečnou příležitost navštívit hodiny angličtiny na partnerských školách v Českých Budějovicích. Tam se zúčastní náslechů ve výuce, které budou mít následně možnost reflektovat v sérii plánovaných workshopů. Program nezapomene ani na letmé seznámení účastníků s krásami regionu. Delegáti navštíví státní zámek v Českém Krumlově a ochutnají proslulé českobudějovické pivo.
Kromě toho budou delegáti pracovat na rozvoji a využívání webové platformy www.tefe.online pro spolupráci (Collaborative Online International Learning). COIL budou delegáti využívat k další spolupráci ve svých mezinárodních studentských pracovních skupinách a přispívat tak k celkovému směřování projektu. Tato platforma rovněž usnadní interakci a společnou práci s virtuálními účastníky. Získané zkušenosti účastníci ISP01 jistě ocení nejen při přípravě výstupů projektu, ale zejména ve svém budoucím profesním životě.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.