Úsek dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem zahájí provoz v týdnu od 16.. prosince. Jde o 48 kilometrů dálnice, z nichž je 32 kilometrů nově postaveno a 16 kilometrů opraveno. Je to první dopravní stavba v ČR, která se staví formou PPP projektu. Na více než dvou třetinách z 48 kilometrů se už jezdí.
„Znamená to, že od 17. prosince řidiči dojedou po dálnici z Prahy až do Písku. Výrazně se tím cesta zrychlí," uvedla za stavební sdružení Via Salis Daniela Pedret. Vzdálenost z Prahy do Písku činí více než 100 kilometrů. Po nové dálnici by tak cesta trvala méně než hodinu. „D4 bude běžně zpoplatněna jako jiné dálnice v České republice," uvedla.
Projekt dostavby D4, který začal v červnu 2021, má na starosti sdružení Via Salis, složené z francouzských firem VINCI Highways a Meridiam. Stavební práce na D4 provádí společnost DIVia stavební, která patří do Skupiny VINCI Construction CS, a to na základě zhotovitelské smlouvy uzavřené s Via Salis. Všech pět úseků se stavělo najednou, náklady činí téměř deset miliard korun. Firmy zároveň modernizují 16 kilometrů už zprovozněných částí. Po dostavbě bude konsorcium dálnici a navazující části silnice I/20 provozovat a udržovat 25 let, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánuje ještě navýšit kapacitu silnice I/20 z Písku do Českých Budějovic, která navazuje na D4. V letech 2026 a 2027 by měla začít přestavba vozovky, na níž budou čtyři úseky o délce 33 kilometrů v režimu dva pruhy v jednom směru a jeden ve druhém směru. V úseku mezi Pískem a Českými Budějovicemi není možné silnici upravit do dálničních parametrů. Rozšíření pruhů v obou směrech má umožnit předjíždění a plynulejší provoz.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.