Stavba dalšího úseku dálnice D3 pokračuje, v posledních dnech ji ale nesvědčí nepříznivé počasí. Déšť podle Ředitelství silnic a dálnic může v úseku, kde se staví dva mosty, práci znepříjemňovat. I tak jde ale vše podle harmonogramu.
„Stavba D3 mezi Kaplicí-nádraží a Nažidly naplno pokračuje i přes v poslední době ne příliš příznivé klimatické podmínky. Deštivé počasí může v tomto úseku situaci na stavbě značně znepříjemňovat. Nejvíce jsou i dál vidět práce na mostních objektech, kterých zde bude celkem 14,“ komentovalo Ředitelství silnic a dálnic na sociální síti X.
Stavba D3 mezi Kaplicí-nádraží a Nažidly naplno pokračuje i přes v poslední době ne příliš příznivé klimatické podmínky. Deštivé počasí může v tomto úseku situaci na stavbě značně znepříjemňovat. Nejvíce jsou i dál vidět práce na mostních objektech, kterých zde bude celkem 14. pic.twitter.com/M6L7JIwr1v
— ŘSD Jihočeský kraj (@RSD_Jihocesky) July 17, 2025
Více než kilometr a půl dlouhé mosty vznikají pomocí specifické technologie. Jednotlivé části, které jsou desítky metrů dlouhé, se vysouvají po betonových pilířích a stavbaři je následné svářejí. „Nosná konstrukce se vaří na výrobně a postupně se vysouvá do pole,“ komentoval v polovině června stavbyvedoucí Petr Berník s tím, že do konce měsíce by měl být most ve finální poloze.
V polovině června také mluvčí ŘSD Jan Rýdl uvedl, že práce jdou podle harmonogramu. V příštím roce by tak řidiči mohli po dálnici dojet až do Kaplice. „Úsek, na kterém jsou i tyto estakády, budeme až k hranicím zprovozňovat v roce 2027,“ dodal mluvčí ŘSD. Na rakouské straně na ni bude navazovat dálnice od Freistadtu.
Úsek mezi Kaplicí - nádraží a Nažidly je 12 kilometrů dlouhý, náklady na jeho vybudování jsou 4,3 miliardy korun bez DPH. Pro stát ho staví sdružení MI Roads.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám