Dnes, 08:00
Správa železnic (SŽ) získala další povolení na výstavbu IV. železničního koridoru z Nemanic do Ševětína severně od Českých Budějovic. Vydal ho Dopravní a energetický stavební úřad, upozornil dnes server zdopravy.cz. Stavba sedmnáctikilometrového úseku má dokončit budování IV. koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. SŽ už má šest z osmi potřebných stavebních povolení, zbylá dvě řízení běží.
Zahájení prací se plánuje na příští rok, dokončení v roce 2032. Stavbaři napřímí trať, zmizí objížďka přes Hlubokou nad Vltavou. Nádraží Ševětín bude mít nová nástupiště.
Soutěž na výstavbu koridoru vypsala SŽ letos v březnu. Koleje povedou v nové trase, na které budou také dva několikakilometrové tunely. Traťová rychlost vlaků bude až 200 kilometrů v hodině, cestujícím by to mělo ušetřit devět minut. Odhadované náklady na výstavbu koridoru jsou přes 21 miliard korun. Součástí úpravy trati bude i stavba Chotýčanského tunelu, jenž bude měřit 4775 metrů a bude nejdelším železničním tunelem v zemi.
Příští rok hodlá Správa železnic představit podrobné plány i na prodloužení koridoru do Rakouska, úsek České Budějovice – Linec by se měl stavět pro rychlost až 230 km/h.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám