Kampaň na jihu Čech je podle politologa postavená na celostátních lídrech

Autoři | Foto Jan Luxík

Minimum regionálních témat a cílení na celostátní lídry. Tak hodnotí kampaň před sněmovními volbami na jihu Čech politolog Vladimír Hanáček. Podle něj průběh kampaně nasvědčuje tomu, že politici v kraji těžko přesvědčí ve svůj prospěch někoho z nerozhodnutých voličů.

„Lze vypozorovat podobnost kampaní všech stran v tom, že se orientují na komunikaci celostátních témat, vyzdvihují celostátní lídry a upozaďují regionální kandidáty, vedou kampaň především billboardovou a plakátovou ve městech a méně na nástěnkách na venkově," uvedl politolog Jihočeské univerzity Vladimír Hanáček.

Dodal, že hnutí ANO, které je v průzkumech nejsilnější, se v kampani na jihu Čech neliší do jiných regionů. Snaží se přilákat voliče především na billboardy s předsedou Andrejem Babišem. „Ale jeho výjezdů do kraje nebylo mnoho a nebyly tolik medializovány," uvedl.

Také koalice Spolu podle něj svou propagaci opřela hlavně o premiéra Petra Fialu. Jihočeské lídry ODS, KDU-ČSL a TOP 09, což dohromady tvoří Spolu, viděl hlavně na plakátech na plotech. „Prakticky vůbec na nich nejsou kandidáti z nižších pozic kandidátky. Osobně usuzuji, že to by mohlo koalici poškodit, protože některé mikroregiony tak v podstatě vizuálně nemají zastoupeny místní kandidáty v kampani," uvedl.

Hanáček uvedl, že aktivní je regionální lídr kandidátky SPD Libor Vondráček. Politolog jej zaregistroval na několika místech v kontaktní kampani a všiml si i jeho příspěvků na sociálních sítích. „S výjimkou červencového videa v Dubném jsem ale v kraji nezaznamenal přítomnost celostátního lídra Tomia Okamury," řekl.

Politolog si všiml, že politici STAN měli v porovnání s ostatními konkurenty méně billboardů. Na druhou stranu zase krajská volební jednička STAN Pavla Pivoňka Vaňková byla podle něj v terénu vidět. „Vyniká osobní účastí na různých veřejných akcích v regionu, kam jezdí mezi hosty," míní.

Kampaň Pirátů se mu zdá málo viditelná. A to navzdory tomu, že Piráti na jihu Čech získávali v průzkumech slušnou podporu. „Kromě celostátní kampaně Zdeňka Hřiba je krajský lídr Josef Soumar vidět zejména na sociálních sítích," uvedl Hanáček.

Regionální kandidáti Stačilo! včetně volební jedničky Jany Turoňové podle něj prakticky nejsou vidět. Výjimkou bývají plakáty na nástěnkách vedle plakátů s Kateřinou Konečnou. „Do schránek přišel leták bez velkého regionálního zastoupení spíše s celostátními lídry a tématy," řekl. Rovněž Motoristé a Přísaha podle něj vsadili na billboardech a plakátech především na celostátní lídry.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky volby, sněmovna, strany, kampaň, Jihočeský kraj

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.