Na svou premiérovou jízdu dnes, ve středu 1. listopadu, úderem šesté hodiny ranní vyrazí nová českobudějovická autobusová linka číslo 24. Čtyřiadvacítka propojuje nové záchytné parkoviště na severním okraji Jírovcovy ulice a historické centrum města. Linka bude v provozu v pracovních dnech od 6:00 do 20:30 hodin, v celodenním desetiminutovém intervalu. Jízdné se neplatí.
Nová autobusová linka vznikla kvůli rozšíření parkovacích zón v Českých Budějovicích. A měla by především dopravit do centra cestujcící, kteří odstaví svá auta na záchytném parkovišti v Jírovcově ulici. Kromě toho však vytváří obsluhu nového území veřejnou dopravou, a to v téměř celé ose Jírovcovy ulice a zejména v samotném historickém centru v Krajinské ulici a na náměstí Přemysla Otakara II.
Linka 24 je vedena ulicemi Jírovcova, J. Š. Baara, 28. října a Krajinská na náměstí Přemysla Otakara II. Zpět pak ulicemi Krajinská, 28. října, B. Smetany, Jírovcova, Nádražní. Všechny zastávky v trase linky jsou nově zřízené a nesou názvy: Parkoviště Jírovcova, Nerudova, Fráni Šrámka, J. Š. Baara, Krajinská, Piaristická, náměstí Přemysla Otakara II.
Linka bude v provozu v pracovních dnech od 6:00 do 20:30 hodin, v celodenním desetiminutovém intervalu. Přeprava všech cestujících na lince 24 je bezplatná.
„V Českých Budějovicích tak vzniká to, co je v moderních evropských městech běžné a osvědčené - veřejná doprava na hlavním náměstí i vedení trasy linky MHD v přirozené trase pěší zónou. Přestože tento krok provází v našem městě řada emocí, nejedná se o nic samoúčelného, ale o součást efektivního řešení udržitelné městské mobility," uvádí českobudějovický dopravní podnik.
Již před více než sto lety byly charakteristickým atributem českobudějovického náměstí tramvaje, které zde sloužily až do roku 1950. Posledních několik desítek let bylo toto místo, které je jedním z nejvýznamnějších cílů obyvatel města i jeho návštěvníků, veřejné dopravě zcela zapovězeno.
„To se nyní mění. Příští rok pak vystřídají autobusovou linku 24 nové moderní elektrobusy, které budou v rozšířených trasách spojovat náměstí Přemysla Otakara II. mimo jiné i s českobudějovickým nádražím. Tím dojde k propojení moderního systému městské hromadné dopravy s odkazem na tradici a historii, neboť právě toto spojení zajišťovala vůbec první tramvajová linka už v roce 1909," podotýká vedení dopravního podniku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.