Dopravní podnik města České Budějovice přepravil loni rekordních 67,4 milionu cestujících. Nárůst ovlivnily tarifní slevy pro děti a seniory. Vzrostl také podíl pasažérů, kteří si koupili elektronickou jízdenku. Tržby z jízdného podniku meziročně klesly asi o dva miliony na 117 milionů korun. Městská firma loni investovala 31,3 milionu korun. Vyplývá to z výroční zprávy.
„Rekordní nárůst cestujících hodnotím velice pozitivně, že se nám lidé dostávají do MHD. Bohužel přišel rok 2020, problémy, které nastaly. Doufejme, že nenastane odliv, že počet cestujících zůstane zachován a že si lidé do MHD cestu najdou,“ řekl náměstek českobudějovického primátora Viktor Lavička.
Zisk po zdanění klesl loni podniku meziročně o necelé tři miliony na 10,2 milionu korun. Peníze firma případně použije na úhradu možných ztrát z letošního provozu souvisejících s omezením kvůli koronaviru. „Dopravní podnik přislíbil, že tuto ztrátu nebude směrem k městu vyčíslovat a že ji pokryje. Jakou kompenzaci uplatní, je na něm,“ řekl Lavička.
Meziroční nárůst počtu cestujících byl rekordní. Podle podniku má na něm největší podíl zvýhodněný tarif pro děti a seniory, jejž firma zavedla v druhé polovině roku 2018. Meziročně se zněkolikanásobil počet seniorů nad 65 let, kteří si koupili roční předplatný kupón za deset korun: stoupl z 5 tisíc na 28 tisíc lidí.
Přibylo i lidí s elektronickou jízdenkou. Jízdních dokladů formou SMS se loni prodalo 258 023, o 23 procent víc než v roce 2018; přes mobilní aplikaci si jich lidé koupili téměř 124 tisíc, což je nárůst o tři čtvrtiny.
Podnik loni zaměstnával 435 lidí, z toho 227 řidičů. V roce 2019 přijal 34 řidičů. Téměř o třetinu přibylo řidiček, jichž je 27. Letos podnik dál modernizuje autobusy i trolejbusy. Lidé by také ještě letos mohli platit jízdenky ve vozech bezkontaktní kartou.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.